Datele care pun Dacia pe gânduri: cum se descurcă Ford pe piața din România
Ford și Dacia sunt singurii producători care fac mașini la noi în țară. Din acest punct de vedere, e de înțeles de ce bilanțul de pe piața locală contează foarte mult.
Ford pare că a avut un început de an excelent pe piața din România și a ajuns să vândă bine, în pofida problemelor cauzate de contextul crizei sanitare. Datele după primul trimestru arată că americanii au o cotă de piață în creștere, iar noile modele sunt la mare căutare.
Ford, care deține o uzină în Craiova, pare să se fi impus foarte bine cu primul hibrid produs în România. E vorba de modelul Puma, produs exclusiv în fabrica din Bănie. Iar datele sunt pentru primul trimestru. Programul Rabla Plus nici n-a debutat.
Ford, cotă de piață în creștere
După primele trei luni ale anului, cota de piaţă a Ford România a crescut în primul trimestru la 10,88%, iar cele mai vândute modele au fost: Ford Puma, produs exclusiv la fabrica din Craiova (648 de unităţi înmatriculate), Ford Focus (436 unităţi înmatriculate) şi Ford Kuga (268 unităţi).
Când vine vorba de cota de piață, e vorba de o creştere cu 3,94 puncte procentuale comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020. Această creştere vine pe fondul unei scăderi de 22% a pieţei totale auto de la 33.000 de unităţi înmatriculate în primul trimestru din 2020, la 25.800 în aceeaşi perioadă din 2021, așadar succesul americanilor e cu atât mai mare.
În ceea ce priveşte autoturismele, cel mai bine vândut model a fost Ford Puma. În primele 3 luni din 2021, s-au înmatriculat 648 de unităţi, comparativ cu 94 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Ford Puma ocupă acum locul al doilea în segmentul Mini utility din România, cu 14,45% cotă de piaţă.
Astfel, topul celor mai bine vândute 3 modele de autovehicule Ford în primele 3 luni din 2021 e condus detaşat de modelul Puma, urmat de Ford Focus, cu 436 unităţi înmatriculate şi o cotă de 10,48% din segmentul maşinilor compacte şi Ford Kuga, cu 9,9% din cota segmentului small utilitiy şi 268 unităţi înmatriculate.
În primele 3 luni ale anului, Ford Puma a reprezentat prima opţiune pentru clienţii privaţi, astfel că modelul produs la Craiova se află în topul vânzărilor către persoane fizice ale segmentului mini utility.
Pariu câștigător
Cea mai bine vândută motorizare a Ford Puma din primul trimestu al acestui an este cea de 1.0 mild hybrid 125 CP, cu nivelul de echipare Titannium şi în culoarea “Desert Island”.
“Suntem mulţumiţi de rezultatele pe care le-am obţinut în primul trimestru din 2021, având în vedere provocările vizibile din această perioadă. Ford Puma rămâne un model deosebit de important pentru piaţa din România şi în 2021. Mai mult, sunt încântat să observ preferinţa din ce în ce mai mare a românilor pentru modelele electrificate”, spune Cristian Prichea, director general al Ford România NSC.
Ford Puma este produs exclusiv la fabrica din Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019. Din 2020 i s-a alăturat şi varianta Ford Performance a modelului, Ford Puma ST, cel mai puternic autovehicul produs vreodată în România.
Fabrica Ford din Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajaţi care lucrează în trei şi patru schimburi atât pentru producţia de vehicule (Puma şi EcoSport), cât şi pentru cea de motoare, pentru a face faţă cererii actuale de pe piaţă. De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova într-o fabrică de ultimă generaţie.
Din această sumă, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investiţi doar în modernizarea Secţiei de Producţie Motoare.