Dacia Spring, un pericol pe străzi: nici nu s-a lansat bine și primește o lovitură dureroasă
Dacia Spring a atins deja performanța de a se vinde precum pâinea caldă în mai multe colțuri ale Europei, inclusiv în România. Din păcate, asta nu înseamnă sub nicio formă că este o mașină sigură.
Dacia Spring, prima mașină electrică realizată sub brandul autohton, a fost testată de EuroNCAP. Ca referință, autoritatea cu pricina este cea mai importantă când vine vorba de măsurarea într-o manieră obiectivă a performanței unui autoturism în materie de siguranță oferită șoferului și pasagerilor în cazul unui accident. În mod regretabil, însă, Spring ne-a făcut de râs.
Dacia Spring, o singură stea din cinci la siguranță
EuroNCAP a criticat dur producătorul autohton după ce a pus în circulație un autoturism care pune ocupanții în pericol. Mai mult decât atât, atrage atenția asupra faptului că poate provoca răniri foarte grave pentru pasageri în accidente nu foarte elaborate.
Dacă vrei să vezi partea plină a paharului, există totuși o mașină care a obținut zero stele la aceleași teste. Este vorba de Renault Zoe, parte din același grup Renault precum Dacia Spring.
În teorie, ambele autoturisme sunt din gama mașinilor electrice ieftine sau foarte ieftine. Din păcate, revenind la modelul românesc produs în China, EuroNCAP insistă asupra faptului că, la impact, comportamentul mașinii este mediocru, în timp ce tehnologiile care ar putea ajuta la evita unor accidente sunt modeste.
Dacia a obținut 45 de puncte din 100 la siguranța pasagerilor, 56 de puncte la siguranța copiilor și 32 de puncte din 100 la capitolul sisteme de asistență. Cei de la EuroNCAP spun că Dacia a lansat o mașină care merge mult dincolo de conceptul de ”frugal engineering” al Dacia pentru că este o mașină ce a avut mari probleme la testele de impact, existând pericol mare ca șoferul să fie rănit la nivelul pieptului, iar pasagerul din spate se poate lovi rău la cap în cazul unui impact frontal.
Spring propune numeroase elemente de siguranță, oferind o protecție mai bună decât majoritatea vehiculelor aflate în circulație în prezent în Europa (inclusiv modele din segmentele superioare). Protocoalele de testare EuroNCAP devin din ce în ce mai stringente la fiecare doi ani, în special pentru vehiculele mici de oraș, de dimensiuni şi greutate reduse.
Dacia nu urmărește neapărat obținerea de stele EuroNCAP prin includerea în dotarea vehiculelor a unor elemente din categoria sistemelor avansate de asistenţă a conducerii – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), pe care clienții noștri nu doresc să le folosească sau pentru care nu sunt dispuși să plătească în prezent”, a declarat oficialii Dacia.