Dacia Sandero, subiectul unei situații fără precedent: second-hand, mai scumpă decât una nouă. Cum este posibil

Dacia Sandero, subiectul unei situații fără precedent: second-hand, mai scumpă decât una nouă. Cum este posibil

Piața auto globală se confruntă cu o criză fără precedent. Din acest motiv, se ajunge la anomalii cât se poate de ciudate. Dacia Sandero se află în mijlocul unei astfel de situații fără precedent.

În urmă cu câteva săptămâni, anunțam că Dacia a început să livreze în diverse colțuri ale mapamondului autoturisme cu minusuri semnificative pe partea de funcționalitate. Criza globală de cipuri și semiconductori se afla pe lista de explicații. Nu te-ai fi așteptat însă ca această realitate care afectează un număr record de producători importanți să se manifeste un pic altfel în cazul creațiilor constructorului de la Mioveni.

Dacia Sandero, subiect de speculă în Marea Britanie

Dacia Sandero la mâna a doua se vinde la un preț mai mare în Marea Britanie decât una nouă, chiar dacă iterația mai recentă este una mai capabilă și mai atrăgătoare, în teorie. Problema este că versiunea facelift nu există, iar dacă pui mâna pe una, s-ar putea să vină fără dotări de bază, precum închiderea centralizată. Ca referință, media de așteptare pentru o Dacia Sandero este de șase luni la ora actuală, în mai multe țări de pe mapamond.

În consecință, dacă vrei o Dacia Sandero acum, plătești în plus la second-hand, la samsari. Mașinile rulate au devenit mai valoroase peste noapte pentru simplul fapt că există. Dacia, la fel ca alți giganți din domeniu, nu reușește să mai facă față cererii din piață și nici nu întrezărește momentul în care se va mai întâmpla acest lucru. Nu ajută nici faptul că gigantul autohton a dezvăluit mai multe mașini noi în ultima jumătate de an, a stârnit interesul pieții, dar întârzierile de la livrare nu pare să se micșoreze.

Punctual, un automobil Dacia Sandero fabricat în 2021, cu 10.000 de mile pe bord (circa 16.000 km), este vândut în acest moment cu 11.700 de lire (13.800 de euro), scrie publicația britanică The Telegraph. Comparativ cu un Sandero nou, la preț de listă, modelul uzat este cu 1900 de lire mai scump sau 2.255 de euro. Este important de reținut că Dacia Sandero continuă să fie cea mai ieftină mașină nouă care se comercializează în Marea Britanie, iar dotări similare găsești la mașini cu câteva mii de euro mai scumpe.

Citește și: