Dacia, salvată de la dezastru? Cifrele arată totul, contractul uriaș care a ținut-o pe linia de plutire
2020 a fost un an extrem de dificil pentru toți producătorii. A fost și pentru Dacia, dar pe piața locală a salvat-o un contract uriaș.
Dacia a avut un 2020 cum nu se poate mai prost. Vânzările s-au prăbușit, iar perioadele de lockdown și-au spus cuvântul. Lunile în care producția a fost oprită la Mioveni au ținut pe loc constructorul autohton, iar lucrurile n-au stat foarte bine pe piața locală.
Și, totuși, producătorul a reușit cumva să se mențină pe linia de plutire. Iar la asta a contribuit din plin Poliția Română.
Dacia, ”salvată” de Poliția Română
Declinul Dacia pe piața locală nu poate fi contestat de nimeni, dar putea să fie și mai abrupt de atât. A contribuit din plin la o oarecare salvare a situației contractul pe care Poliția România l-a încredințat producătorului autohton.
E adevărat că vânzările pe plan intern de maşini şi componente ale companiei s-au micşorat în 2020 cu numai 4,9% faţă de 2019 la 2,075 miliarde de lei, în timp ce vânzările pe plan extern vânzările s-au comprimat cu 29,6% la 14,449 miliarde de lei, scrie ZF.
Dar Dacia a primit o comandă uriașă de la IGPR. Poliţia Română a cumpărat anul trecut peste 6.700 de automobile Dacia în cea mai mare achiziţie de autospeciale din istoria Ministerului Afacerilor Interne, în urma unui contract de peste 483 mil. lei. S-au livrat 6.744 de maşini Dacia, dintre care 3.360 de unităţi din modelul Logan, 3.382 de SUV-uri Duster şi două Dokker.
Din sumă, 139 mil. lei au venit din bugetul MAI, iar diferenţa din fondul de rezervă al Guvernului.
Declinul pe piața internă n-a fost nici măcar un minus de cinci procente, iar acest lucru a fost posibil și datorită contractului IGPR. Per total, Dacia a înregistrat în 2020 o scădere a înmatriculărilor de 20,6% la 39.940 de autoturisme.
Iar acolo nu-s cuprinse înmatriculările făcute de Ministerul de Interne.
Datele oficiale arată că cifra de afaceri a Dacia a scăzut, în 2020, cu 27% faţă de anul precedent, la 3,783 miliarde de euro. Nu se mai ajunsese la asemenea niveluri din anii 2012-2013, ani în care Dacia încă mai căuta să-și revină după criza mondială din 2008.