Dacia primește lovitura de grație. Se întâmplă în cea mai importantă țară din Europa

Dacia primește lovitura de grație. Se întâmplă în cea mai importantă țară din Europa

Deși piața auto din Germania a avut o ascensiune fulminantă în ultima perioadă, Dacia nu a reușit să își consolideze poziția de piață, crescând timid, cu doar 8 procente, și înregistrând o depreciere de 25% față de nivelul de anul trecut.

În aprilie, înmatriculările auto din Germania au crescut cu 90%, la 229.650 unități, cu 90% mai multe față de aceeași lună din 2020.

Deși aproape toate mărcile au cunoscut o creștere importantă a numărului de vehicule nou înmatriculate în Germania, din nefericire, marca românească Dacia nu se regăsește printre „câștigătorii” pieței auto nemțești, în 2021.

În timp ce alți producători cunosc creșteri chiar și cu 100% în volumul de noi înmatriculări pe cea mai mare piață auto din Europa, Dacia a crescut cu doar 8 procente, depreciindu-se cu 25% față de aprilie 2020.

Dacia a livrat 3.322 de unități în aprilie, pe piața nemțească

Concret, Dacia a reușit să vândă în aprilie doar 3.322 unități pe piața auto din Germania. Prin comparație, în cele mai bune luni ale companiei, aceasta a pus pe piață chiar și 8.000 de unități.

În aceste condiții, cota de piață a mașinilor Dacia s-a înjumătățit la 1,4%.

Opel, campionul pieței auto din Germania, în aprilie 2021
Cele mai mari creșteri ale înmatriculărilor pe piața din Germania, dintre mărcile de volum, au fost raportate în aprilie de Opel (+174%), Mercedes (158%), VW (108%), însă și mărcile de import au avut evoluții foarte bune: Mazda, cu 147%, Nissan, cu 146%, Jeep, 141%, Hyundai, 135%, Peugeot, 123%.

Se pare că Dacia nu mai e o marca atractivă pentru piața auto din Germania din două mari motive. Dacia a rămas fără Logan, Logan MCV, Dokker și Lodgy, unele dintre cele mai atractive modele, deși a lansat noua generație Sandero, cu versiunea Stepway. În baza obiectivelor climatice și politicii pro mobilitate verde, Guvernul de la Berlin a mărit subvențiile pentru înnoirea parcului auto cu mașini electrice. Prin urmare, cumpărătorii au optat către mărci care au în gamă o variație mai mare de automobile cu zero emisii de gaze cu efect de seră.

Dacia-piata-germania

Tesla stă și mai rău decât Dacia

Deși a cunoscut o scădere importantă, Dacia nu e brandul auto care suferă cel mai mult în această perioadă. În această situație este, însă, Tesla.

Compania fondată de Elon Musk pare să nu mai fie atractivă pentru nemți. În aprilie 2021, Tesla s-a depreciat cu -23,8%, față de aceeași perioadă a anului trecut, livrând numai 484 de unități.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: