29 sept. 2021 | 06:00

Dacia Duster nu mai este cel mai ieftin SUV din România: mașina care merită toți bani vine din altă parte

ACTUALITATE
Dacia Duster nu mai este cel mai ieftin SUV din România: mașina care merită toți bani vine din altă parte

Pentru o perioadă de timp destul de lungă, în cazul în care doreai să faci o investiție într-un SUV pe meleaguri mioritice, nici o variantă nu era mai rezonabilă decât Dacia Duster. Acum, există o alternativă.

La fel ca în alte colțuri de pe mapamond, un număr surprinzător de mare de români a început să cocheteze cu autoturismele masive, spațioase, de tip SUV. Concurența este destul de mare pe acest segment de piață, dar nu ai prea multe opțiuni când bugetul îți este limitat. Dacă vrei însă cea mai ieftină astfel de mașină, opțiunea este una singură.

Cel mai ieftin SUV din România, creat de coreeni

Dacă până mai ieri ai fi dat banii pe o Dacia Duster pentru un SUV rentabil, acum ești mai câștigat dacă te uiți în altă parte. SsangYong Tivoli este numele bolidului din imaginea de mai sus, cea mai ieftină mașină de tip SUV care se comercializează în țara noastră. Vine din Coreea de Sud și, în luna septembrie, se bucură de o reducere importantă.

Dacă te încântă perspectiva celui mai ieftin SUV din România, SsangYong Tivoli costă în luna septembrie 13.990 de euro. După reducerea prin programul Rabla 2021, mai câștigi aproximativ 1500 de euro și o poți cumpăra cu doar 12.475 de euro. Această valoare se reflectă într-o performanță mai mult decât decentă. Pachetul este format dintr-un motor turbo pe benzină de 1,5GDI care produce 163 de cai putere, cu un cuplu de 280 Nm.

În mod aproape previzibil, nu discutăm de un autoturism cu tracțiune integrală, 4 x 4, ci doar tracțiune pe față. Transmisia este manuală în șase trepte, iar dacă este foarte importantă pentru tine tracțiunea automată, mai scoți din buzunar 1600 de euro în plus. În rest, toate particularitățile unui SUV mai mult decât decent sunt prezente, poziția înaltă a volanului pentru o vizibilitatea mai bună, garda la sol ridicată pentru o performanță sporită prin gropile de pe șosele noastre și o garanție consistentă. Este vorba de 5 ani sau 100.000 kilometri + 5 ani sau 150.000 de kilometri de garanție extinsă pentru motor, transmisie și sistem turbo suflantă.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele