10 aug. 2021 | 08:25

Dacia 1310 care nu are ce căuta pe străzi: de ce ai face așa ceva cu clasicul de la Mioveni

ACTUALITATE
Dacia 1310 care nu are ce căuta pe străzi: de ce ai face așa ceva cu clasicul de la Mioveni

Dacia 1310 este un autoturism de familie fabricat de compania Dacia între anii 1979 și 2004, fiind lansat ca succesor al modelului Dacia 1300. Împreună cu aceasta, a fost produsă în număr de 2.278.691 de unități, ultima berlină fiind fabricată la data de 21 iulie 2004, iar ultima camionetă pick-up, în decembrie 2006. În același an a fost lansat succesorul ei, modelul Dacia Logan.

A fost produsă, la fel ca și Dacia 1300, în două variante de caroserie, berlină și break, fiind derivată de asemenea în versiuni cu hayon (Dacia 1320 și Dacia 1325 Liberta, produse între 1988 și 1996), camionetă (gama Dacia Pick-Up, produsă între 1975 și 2006), respectiv coupé (versiunea Sport, produsă între 1981 și 1992).

Dar acum, Dacia 1310 s-a “reinventat”, datorită unui tânăr cu spirit de originalitate din Satu Mare. Ovidiu Pop, un bărbat de 28 de ani, a transformat o mașină Dacia într-una de off-road, atașându-i încă patru roți, apoi a testat-o într-o cursă. Sătmăreanul, care a făcut avere din IT, după cum scrie Presasm, citat de Libertatea, este un pasionat al mașinilor.

„Dacia pe opt roți” e invenția tânărului, despre care sursele spun că ar fi milionar în euro. El și-a transformat mașina într-una pentru curse off-road după ce i-a atașat roți suplimentare, de dimensiuni mari, împrumutate de la un Nissan Patrol, prin sudarea unui cadru metalic pe jantele Daciei.

Această Dacia 1310 este reinterpretată într-un mod original

După modificările aduse mașinii românești, Ovidiu a scos-o pe traseu, pe un drum de țară din județul Satu Mare. Mașina a rezistat primele minute fără nicio problemă, la o viteză de circa 50 de kilometri la oră, însă la un moment dat i-a cedat ambreiajul, iar unul dintre cadrele metalice care au susținut una dintre roți s-a rupt.

Mașinile au fost o pasiune pentru el de mic, iar în prezent Ovidiu deține un garaj impresionant, cu mașini de top. El a cumpărat mai multe autoturisme Dacia 1300 și 1310, cu care a străbătut un drum Satu Mare – Londra, și a încercat să parcurgă distanța dintre Satu Mare și Maroc.