Dacia 1300 Rebirth: conceptul futurist care te va impresiona

Dacia 1300 Rebirth: conceptul futurist care te va impresiona

După ce a impresionat cu Dacia Model-T, Theodor Ion Tănase ne prezintă acum o variantă regândită a legendarei Dacia 1300.

Dacia 1300 Rebirth păstrează stilul emblematic al vechiului model Dacia, dar totuși reușește să combine elementele vechi cu unele noi pentru un design elegant.

Acesta nu este primul concept de Dacia realizat de Theodor Ioan Tănase. Gândit și executat de tânărul inginer, modelul din imaginile atașate vine direct din viitor. Mașina are camere pe post de oglinzi, cutie automată și panouri touchscreen.

„Ideea a pornit de la conceptul prezentat de Dacia, Dacia Bigster, cu forme noi, și am zis să îmbin elementele de la Bigster pe modelul Dacia 1300, care a fost un model ce a impresionat o țară întreagă pentru acele vremuri. În primul rând, oglinzile laterale au fost înlocuite cu camere, iar imaginile sunt afișate în interior pe panoul de control. De asemenea, au fost incorporați senzori tactili pentru comenzile de pe volan. Mai mult, același lucru este valabil și pentru display-ul secundar destinat infotainment-ului. A fost adăugată o cutie automată de viteze și multe alte elemente care sunt considerate standard și obligatorii în prezent”, a declarat Theodor Ion Tănase, creatorul Dacia 1300 Rebirth.

În ceea ce privește durata proiectului, inginerul a declarat că a avut nevoie de circa 60 de ore pentru a realiza modificările.

 

Întoarcere în viitor

Tânărul inginer a mai construit un model concept. Acesta este intitulat Model T, iar conform inginerului „T reprezintă iniţiala mea, l-am făcut în special ca un tribut pentru noul logo Dacia şi mai ales pentru modelul Dacia Bigster, având curajul de a gândi cât mai departe şi să ajungă pe viitor un adversar pentru ceilalţi constructori de vehicule”.

Din acest motiv, Dacia T Model are un ecran tactil de dimensiuni generoase, senzori tactili pe partea volanului și alte câteva particularități menite să-i facă viața șoferului mai ușoară. Conceptul are senzori de unghi mort în oglinzile laterale. În partea frontală este inclus un senzor menit să faciliteze adaptarea la viteza mașinii din față.

Citește și: