Cum vrea Google să te pregătească pentru Black Friday și nu numai: schimbarea din Chrome

Cum vrea Google să te pregătească pentru Black Friday și nu numai: schimbarea din Chrome

Google vrea să-ți stimuleze apetitul pentru cumpărături și te pregătește pentru ofertele de Black Friday și nu numai printr-o schimbare în Chrome.

Google vrea să impulsioneze comportamentul de cumpărături online și anunță o nouă funcție prin care-ți va trimite notificări atunci când apar reduceri la unele produse. Poate fi vorba de perioada Balck Fridauy, să zicem, când astfel de anunțuri sunt binevenite, dar e util și dacă urmărești un anumit produs.

Funcția va fi disponibilă din Chrome și e o mișcare inspirată de ceea ce oferă Microsoft Edge.

Google te pregătește de Black Friday

Compania susține că, dacă ești utilizator Android, atunci vei putea curând să folosești Chrome pentru a urmări prețurile produselor favorite. Ulterior, poți alege să primești notificări atunci când prețurile acestora scad.

E o funcție de tip price tracking, care va monitoriza prețurile produselor disponibile în magazinele online. Testele nu-s, deocamdată, promițătoare, semn că ar mai fi ceva de lucrat. Monitorizarea prețurilor este posibilă doar cu condiția ținerii deschise a paginii cu produsul urmărit într-un tab – ceea ce înseamnă consum de resurse și afectarea negativă a autonomiei.

O implementare mai bună ar fi la nivel de server, cu monitorizarea făcută în cloud, în locul unei procesări locale, care folosească resursele telefonului. Deocamdată, doar o mică parte din utilizatori au putut observa și folosi noua facilitate și nu există încă informații despre o lansare oficială, la nivel global. Dar e clar că Google urmărește să-i facă pe utilizatori să fie atenți la astfel de funcții, mai ales că ele sunt binevenite în perioada reducerilor.

Când va deveni disponibilă, funcția de monitorizare a prețurilor va putea fi accesată din cadrul meniului principal, dreapta sus.

Microsoft a lansat o funcție similară pentru Edge, la sfârșitul lui 2020, iar Mozilla a experimentat în urmă cu trei ani cu o opțiune similară pentru Firefox, despre care, însă, nu s-a mai auzit nimic.

Citește și: