Cum se descurcă, de fapt, Dacia electrică în România: testul care îți arată unde se vede cu adevărat prețul
Când Dacia a pus la vânzare modelul electric Spring, a făcut-o cu versiunea Comfort Plus la peste 18.000 de euro. Mașina va fi livrată abia din septembrie, dar deja a fost testată în România.
Dacia Spring e cea mai ieftină mașină electrică din Europa. Implicit, au fost făcute câteva tăieri de costuri, ca prețul să rămână mic. În ceea ce privește siguranța nu ar trebui să-ți faci griji. Are șase airbaguri, sistemul pentru frânare de urgență și o caroserie mai rezistentă decât a modelului Renault K-ZE vândut în China.
Dacia Spring e produsă în China, dar respectă normele din Europa. Tocmai din cauza producției în China e posibil ca foarte puțini cumpărători să primească mașina în 2021. După ce-a înregistrat câteva mii de comenzi, directorul general Dacia Mihai Bordeanu a explicat că eventualele întârzieri nu sunt excluse. „Viața nu se termină pe 31 decembrie 2021, vom putea livra și în 2022. Unii o vor putea primi în ianuarie, în februarie sau în martie. Există o posibilitate”, a spus Mihai Bordeanu.
Că vine sau nu anul acesta, pentru cumpărători, ce cumpără aceștia, de fapt? Profit.ro a publicat o recenzie pentru mașină, testată pe ruta Ploiești – București.
Dacia Spring e o mașină mică și fără pretenții (cum era de așteptat, dat fiind prețul)
Mașina are 3,73 metri lungime, o înălțime de 1,51 metri și un portbagaj de 290 litri. Poți căra ceva mai mult decât cu alte mașini din clasa sa, dar tot este o mașină gândită fix pentru oraș. În spate nu-i prea mult loc pentru doi adulți, iar la volan nu ai prea multe personalizări pe care le poți face.
„La volan, situația este discutabilă. Poziția pe scaunele din față are un singur reglaj, cel înainte și înapoi al scaunului. Nu se reglează pe înălțime, iar volanul nu este reglabil nici el. Astfel, cel care conduce trebuie să-și caute cu atenție poziția ideală la volan”, notează Gabriel Dogaru pentru Profit.ro.
Vestea mai bună, la volan, e că ai sistem multimedia cu suport pentru Android Auto sau CarPlay și asta te va ajuta mai ales când vine vorba de navigație (unde Dacia nu excelează de niciun fel).
Mașina are o putere de 33 kW, dar dacă treci pe modul eco scade la 23 kW și viteza maximă e de 100 km/h. Câștigi însă autonomie. „Mașina permite astfel depășiri vioaie ale mașinilor lente și depășește cu mult sentimentul de mașină lentă pe care îl au multe din motoarele mici, de 1.0 litri, cu benzină, pe care le vând astăzi producătorii (inclusiv Dacia)”, se mai arată în recenzia citată.
Pe ruta Ploiești – București și retur, mașina a avut un consum de 12 kWh / 100 km și 12,5 kWh / 100 km. Diferența e dată de stilul de condus: cu gândul la consum în primul caz, și cu stil mai agresiv în al doilea caz.
Concluzia e că Dacia Spring poate reprezenta o revoluție în industria auto electrică. „Ceea ce aduce Dacia Spring este prețul, aproape incredibil, mai ales dacă este cumulat cu o subvenție de tip Rabla, și aspectul de SUV, destul de interesant.”