Cum afli ce vechime în muncă ai acumulat pentru pensie: ai nevoie doar de un cont online

Cum afli ce vechime în muncă ai acumulat pentru pensie: ai nevoie doar de un cont online

Casa Națională de Pensii Publice a trecut printr-un proces radical de digitalizare și te ajută să îți înțelegi mai bine relația cu angajatorul, dar, mai ales, îți face semnificativ mai clară apropierea de pensie. Practic, în orice moment poți afla câtă vechime ai acumulat.

De scurt timp, orice salariat din România își poate crea un cont de utilizator pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice sau CNPP. În acest fel, poate ști cu precizie ce vechime în muncă are atestată prin taxe plătite la stat. După ce ți-ai creat contul, poți vedea vechimea acumulată fie ca situație lunară, fie anuală.

Cum îți faci cont la CNPP și vezi vechimea în muncă

Pentru început, trebuie să accesezi acest link. Deoarece trăim în România însă, tu completezi un formular online accesibil la această adresă pentru a-ți crea contul, dar acel formular trebuie ulterior tipărit și prezentat împreună cu actul de identitate, original și copie, la orice casă locală de pensii. Abia după aceea, vei primi un email prin care vei defini parola contului. Abia la final, după ce ai urmat toți acești pași, vei putea accesa efectiv contul tău din site-ul CNPP.

După, aceea, lucrurile merg ca pe roate. Apeși pe autentificare în colțul din dreapta sus al site-ul www.cnppp.ro. Tastezi adresa de email și parola aferente contului tău. În mod previzibil, apeși pe Autentificare. În meniul principal din partea stângă a ferestrei alegi ”Datele mele din sistemul public de pensii”. De acolo, poți alege să descarci diverse rapoarte. Poți alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare. Intri pe stagii lunare sau pe stagii anuale și apoi apeși pe „Generează raport actualizat”.vechime munca

Ca un detaliu important, dacă vrei să vezi situația anterioară lunii aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”. Motivul are legătură cu faptu că, din aprilie 2001, s-a renunțat la vechile carnete de muncă și s-a trecut la evidența electronică a muncii (datele raportate de angajatori prin declarația 112).

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: