Cum a dat Tesla lovitura în China, în ciuda pandemiei care a blocat industria auto
Tesla e unul dintre constructorii auto care setează direcția de ani buni. Cel mai bun exemplu e dat de modelele electrice, pe care le scot pe piață acum și ceilalți mari producători din piață. Dar e vorba de mai mult: tehnologie, software și soluții inovative.
În 2020, an marcat de pandemie, Tesla a reușit să sfideze criza în China, cea mai mare piață auto a lumii. Vânzările în statul asiatic s-au dublat anul trecut, depășind 6 miliarde și jumătate de dolari, adică aproape un sfert din total.
Tesla a dat lovitura în China în plină pandemie
Ca să înțelegi saltul uriaș reușit de Tesla, trebuie să te gândești că în 2019 – vânzările constructorului american era undeva la 2,9 miliarde de dolari. În 2020 s-au dus la 6,6 miliarde de dolari. Statele Unite rămân, totuși, cea mai mare piață pentru Tesla lui Musk – acolo, vânzările au crescut cu 20% în 2020, adică undeva la 15,2 miliarde de dolari, jumătate din total.
Succesul Tesla din a doua mare economie a lumii se datorează și fabricii din Shanghai, acolo unde a accelerat producția anul trecut. Model 3 este, potrivit datelor oferite de statul asiatic, cel mai bine vândut model electric în China anul trecut. Mai mult, americanii au început să livreze pentru piața locală și Model Y.
Și ar mai fi ceva: Tesla reușește să țină prețurile jos. Model 3 Long Range are un preț de pornire de 48.500 de dolari, unul extrem de mic, dacă stai să te gândești că China oferă și așa stimulente consistente pentru încurajarea achiziției de mașini electrice. Constructorul american e nevoit să țină prețurile jos deoarece piața electricelor din China a devenit extrem de competitivă.
Mai toți producătorii se bat acolo pentru a-și promova vehiculele, iar o competiție acerbă și o ofertă generoasă înseamnă și prețuri mai mici. Clienții au de unde alege și devin selectivi. Decizia o ajută pe Tesla să rămână competitivă în fața altor giganți precum Daimler, Volkswagen și General Motors. Mai mult, mai sunt și producătorii chinezi care au costuri mici pentru că sunt sprijiniți de stat și atunci își permit să ducă prețurile jos. Constructorul american vrea să se asigure, de asemenea, că modelele sale se califică și pentru subvenție.
Pragul e stabilit în China la aproximativ 300.000 de yuani.
Tesla rivalizează pe piața chineză cu producători precum Nio și Xpeng și se confruntă și cu o reglementare mai dură din partea autorităților. Totul după ce a crescut numărul sesizărilor depuse de clienții chinezi la adresa mărcii americane. Printre ele se numără și cazuri care puteau conduce la tragedii: în ianuarie, o Tesla Model 3 a explodat într-o parcare din Shanghai, iar săptămâna trecută, autoritățile chineze au anunțat că americanii au rechemat în service nu mai puțin de 36.000 de mașini vândute.
Problemele au apărut la sistemul touchscreen.