Criptarea mesajelor pe Instagram și Facebook, amânată. Când vor fi sigure, cu adevărat
Criptarea mesajelor pe rețelele e socializare a reprezentat mereu o problemă pe care Facebook n-a știut cum s-o rezolve, dând naștere unui lung șir de speculații, în ceea ce privește intențiile „reale” ale gigantului condus de Mark Zuckerberg.
În data de 28 octombrie, Mark Zuckerberg anunța, cu surle și trâmbițe, că va schimba numele Facebook în Meta, adăugând că schimbarea numelui va aduce după sine și o serie de îmbunătățiri în familia de aplicații deținută de acesta.
De departe cea mai mare problemă pe care Zuckerberg a avut-o vreodată este nivelul slab de criptare a mesajelor private, ceea ce, în mod evident, a dat naștere unor teorii mai mult sau mai puțin exagerate.
Siguranța mesajelor trimise pe Facebook și Instagram mai are de așteptat
În ciuda speranțelor mari, utilizatorii Facebook și Instagram vor mai avea de așteptat până să beneficieze de criptarea mesajelor, promisă de companie.
Dacă într-o primă instanță, această îmbunătățire era programată pentru 2022, dezvoltatorii rețelelor s-au răzgândit și au declarat că vor finaliza tehnologia necesară „cândva” în 2023, informează engadged.com. Amânarea a venit și cu o explicație pe măsură, greu de combătut: „Vrem să facem lucrurile bine, de această dată”. Mai mult, timpul suplimentar alocat ar urma să clarifice diferențele de opinie dintre companie și politica guvernamentală.
WhatsApp beneficiază deja de măsuri sporite de securitate, atunci când vorbim despre mesajele private trimise de utilizatori, însă nu același lucru se poate spune și despre Facebook sau Instagram – nu deocamdată, cel puțin.
În prezent, pentru a te asigura că mesajele tale nu ajung să fie citite de terțe părți, trebuie să apelezi la funcția „Secret Conversation” (conversație secretă), valabilă atât pentru Facebook, cât și pentru Instagram.
Această întârziere ar putea să intre în conflict cu legile aplicabile în Marea Britanie. Până în 2023, Regatul are intenția de a legifera un proiect prin care marile companii tech să fie obligate să protejeze eventualii minori prezenți pe rețelele sociale de abuzul prădătorilor sexuali, și nu numai.