Constructorul european care vrea să încetinească Tesla: pe ce se bazează
Toții marii producători din Europa au început să vină pe piață cu modele electrice, adică fix acele modele cu care s-a impus Tesla ani de zile.
Europa caută să facă față poziției dominante a americanilor nu doar atunci când vine vorba de tehnologie, ci și în industria auto. Tesla a început să fie un jucător extrem de mare pe continent și are și de ce. Face mașini electrice de mai multă vreme decât producătorii europeni.
Doar că, încet-încet, producători europeni ca Volkswagen și BMW încep să avanseze cu planurile. BMW, spre exemplu, chiar lansează un avertisment pentru Tesla și e de părere că producătorul american trebuie să se pregătească de încetinirea succesului.
BMW, săgeată către Tesla
Șeful BMW, Oliver Zipse, este de părere că succesul Tesla va încetini, iar vânzările sale vor fi afectate de ofensiva de modele pe care au declanșat-o producătorii auto consacrați. Declarația nu vine din senin, ci apare în contextul în care producătorul german tocmai ce a lansat pe piață primul său SUV complet electric, iX, care concurează cu Tesla Model X, dar și cu alte modele din același segment.
E drept că declarația șefului BMW ar putea fi susținută de ceva concret. Producătorii europeni încep să se impună, investițiile au început să fie amortizate și, din acest motiv, încep să vină pe piață cu modele accesibile inclusiv ca preț. Mai mult, s-au făcut investiții și-n infrastructura de încărcare și atunci lucrurile par că se îndreaptă spre bine.
De același climat profită, însă, și Tesla. Americanii au înregistrat profit pentru prima dată în istoria lor, anul trecut, și asta din vânzarea creditelor de CO2, principalii competitori pe segmentul electric vând fiecare automobil propulsat pe baterii în profit.
Asta nu înseamnă că Tesla nu va începe să aibă probleme, crede CEO-ul BMW.
„Nu va fi ușor pentru Tesla să țină ritmul pe care l-am văzut până acum, deoarece restul industriei avansează rapid. Avem ambiția de a construi cele mai verzi vehicule din industria noastră, de la materii prime la lanțul de componente și de la producție, până la reciclare”, a declarat Zipse în cadrul unei conferințe de presă.
Zipse insistă că producția de baterii a BMW funcționează cu energie electrică regenerabilă, iar segmentul de producție intern este deja neutru în emisii de CO2. BMW și-a propus ca fiecare model din gama sa să aibă și o versiune complet electrică, planurile companiei având o țintă de 4,6 milioane de automobile electrice în următorii 10 ani.
Până în 2025, BMW va lansa nu mai puțin de nouă modele noi, complet electrice. E interesant de văzut cum va ține pasul Tesla, dar și alți producători.