Când cuvintele nu-și mai au rostul: de ce vrea lumea și mai multe opțiuni de emoji :)
Comunicarea digitală înseamnă cuvinte scurte, prescurtări și, în general, un mod de a interacționa rapid. Parte din această comunicare sunt și opțiunile de tip emoji.
Dacă ți-ai trăit adolescența în era Yahoo Messenger, MySpace sau alte platforme de mult îngropate, atunci ești familiarizat cu modul în care au evoluat micile figurine zâmbitoare, încruntate sau uimite de pe casetele de mesagerie. Figurile de tip emoticons s-au transformat în emoji și, pe mai departe, crearea de noi astfel de scurtături de comunicare a fost tot mai accelerată.
Mulți oameni consideră că oferta nu e nici acum atât de variată. Un studiu comandat de Adobe arată că cei mai mulți oameni de pe glob vor ca opțiunile de tip emoji să fie și mai variate, cu accent pe diferențele culturale. Mai mult, se cere mai multă expresivitate, pentru ca cel care folosește să poată transmite, altfel decât prin cuvinte, ceea ce simte în acel moment.
Mai multe opțiuni de emoji
Studiul Adobe, cuprins în raportul Global Emoji Diversity & Inclusion, arată că 83% dintre utilizatorii de emoji vor și mai multe emoții și stări exemplificate perfect sub formă de mici iconițe expresive.
La această analiză au participat 7.000 de utilizatori frecvenți de emoji din Statele Unite, Marea Britanie, Germania, Japonia, France, Australia și Coreea de Sud. 54% dintre ei au susținut că au simțit că identitatea lor se reflectă perfect în ceea ce le oferă acum oferta de emoji. Pe de altă parte, însă, 37% dintre cei cu dizabilități au declarat că se simt reprezentați de opțiunile existente.
Practic, utilizatorii le cer creatorilor să mizeze mai mult pe incluziune socială, în primul rând, și mai apoi pe emoji gândiți diferit în funcție de vârstă sau rasă.
Mulți dintre cei care cred că oferta nu e variată sunt membri ai Generației Z, cei care se folosesc frecvent de emoji în discuțiile purtate online.
Mai mult, specialiștii în mimiză și limbaj al trupului au observat și cum trăirile sugerate de fețele galbene care aplaudă, zâmbesc, râd sau plâng ajung să influențeze și grimasele și mișcările feței în realitate, în cadrul conversațiilor purtate față în față.
Studiul Adobe, spre exemplu, arată că în Statele Unite și-n Marea Britanie, 80% dintre utilizatorii de culoare, 78% dintre cei Latinx și 71% dintre asiatici vor mai multe opțiuni care să le reflecte personalitatea. De asemenea, 72% dintre utilizatorii LGBTQ+ vor,același lucru.
Respondenții s-au mai declarat deranjați și de cei care folosesc emojis cu o culoare aparte, care le modifică pielea, dar nu aparțin, de fapt, acelei naționalități sau etnii.