Comisia Europeană acuză Apple pentru practici anticoncurențiale: ce a făcut gigantul din Cupertino cu Apple Pay
Comisia Europeană a pus sub lupă recent practicile comerciale ale Apple. La începutul acestui an, a constatat că politica fiscală Apple App Store încalcă legislația UE în materie de concurență. Acum, Apple Pay se confruntă și cu acțiuni de reglementare.
Potrivit unui articol al Reuters, Comisia Europeană se pregătește să îl taxeze pe gigantul din Cupertino pentru practici anticoncurențiale, cu privire la modul în care funcționează cipul NFC de pe dispozitivele Apple, în special că numai Apple Pay are voie să îl folosească.
Apple trebuie să dea socoteală în fața Comisiei Europene
În funcție de modul în care se mișcă lucrurile, sistemele de plăți mobile terțe se pot bucura de o integrare mai bună în viitoarele versiuni iOS. În prezent, Google Pay și alții nu pot utiliza cipul NFC.
Ancheta despre Apple Pay a fost deschisă în iunie anul trecut. Iată ce a spus vicepreședintele executiv Margrethe Vestager despre asta:
„Se pare că Apple stabilește condițiile privind modul în care Apple Pay trebuie utilizat în aplicațiile și site-urile comercianților. De asemenea, oferă funcționalitatea „tap and go” a iPhone-urilor către Apple Pay. Este important ca măsurile Apple să nu le refuze consumatorilor beneficiile noilor tehnologii de plată, inclusiv alegerea mai bună, calitatea, inovația și prețurile competitive. Prin urmare, am decis să analizez îndeaproape practicile Apple cu privire la Apple Pay și impactul acestora asupra concurenței”.
În timp ce compania tech a permis accesul la NFC pe iPhone de-a lungul ultimilor ani, părțile terțe sunt încă împiedicate semnificativ în comparație cu integrarea Apple Pay cu iOS. De exemplu, atunci când un iPhone se apropie de un cititor NFC, se afișează imediat interfața Wallet și Apply Pay, lucru care nu este posibil pentru terți.
Comisia Europeană și-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la legea antitrust în ceea ce privește și Siri, spunând că UE a auzit de la mai mult de două sute de companii plângeri cu privire la anumite practici de exclusivitate și legate de asistenții vocali. Totuși, încă nu au fost depuse acuzații oficiale în acest caz.