Clubhouse ar putea deveni cea mai copiată aplicație de către giganții din domeniu
Clubhouse e aplicația care se bucură de un salt impresionant într-un timp relativ scurt, motiv pentru care Facebook a anunțat că vrea să vină cu ceva similar. Dar compania lui Zuckerberg nu e singura care face asta.
Clubhouse e o aplicație în format audio care se bucură de un real succes, deși a fost lansată anul trecut. Are, așadar, aproape un an de existență, dar interesul e crescut în jurul ei. Mai multe persoane publice influente s-au arătat încântate de ideea de a fi acolo, în frunte cu Elon Musk.
Facebook se pare că lucrează deja la funcții similare, dar nu sunt singurii. Gigantul chinez ByteDance, compania care deține TikTok, lucrează la o aplicație similară care să fie disponibilă pentru utilizatorii din China, arată surse citate de Reuters. Se întâmplă în contextul în care regimul de la Beijing a blocat Clubhouse în statul asiatic.
Clubhouse, inspirație pentru alți giganți
Consumatorii chinezi arată deja un interes uriaș pentru aplicațiile care funcționează doar în format audio, așa cum e Clubhouse. Aplicația americanilor a fost interzisă în statul asiatic, decizie luată la începutul lui februarie. Până atunci, chinezii erau dispuși să plătească pentru a primi o invitația. Suma era modică, undeva la 60 de dolari, dar arăta că o astfel de funcție are succes.
Chinezii foloseau aplicație pentru a se interesa despre subiecte sensibile pentru guvernului de la Beijing, printre care tema independenței regiunii Hong Kong.
De când Clubhouse a fost interzisă în Chian, acolo au apărut zeci de aplicații similare. Așa că ByteDance ar fi decis să facă ceva similar. E vorba, deocamdată, doar de niște planuri, dar totul s-ar putea concretiza în următoarea perioadă. ByteDance a refuzat să comenteze.
Succesul Clubhouse la acest moment nu poate fi negat. Aplicația permite organizarea unui grup de discuții audio cu până la 8.000 de membri. Printre celebritățile care au găzduit acolo discuții pe diverse topicuri se numără șeful Facebook Mark Zuckerberg, dar și celebra Oprah Winfrey.
De altfel, Facebook lucrează deja la ceva similar. Șefii companiei ar fi cerut dezvoltatorilor să construiască propriul serviciu de chat audio al companiei, despre care se spune că se află în primele etape de dezvoltare.
La început de februarie, Clubhouse număra 3,5 milioane de instalări. Pe 16 februarie, numărul crescuse la 8,1 milioane, mai mult decât dublu, iar ritmul de creștere e unul impresionant.