02 aug. 2021 | 12:15

Ce efecte ar putea avea un eventual faliment al City Insurance pentru șoferii din România

ACTUALITATE
Ce efecte ar putea avea un eventual faliment al City Insurance pentru șoferii din România

City Insurance, companie care vinde polițe RCA la milioane de șoferi din România, e cu un picior în prăpastie. Iată ce ar putea însemna un eventual faliment.

City Insurance domină, alături de Euroins, piața asigurărilor de tip RCA. Compania are nu mai puțin de 3 milioane de clienți în România, dar se află într-o situație mai mult decât dificilă. Mulți specialiști vorbesc despre un eventual faliment în cazul City.

Compania are un deficit substanțial de rezerve și se află sub administrarea Fondului de Garantare a Asiguraților(FGA). Salvarea ar putea veni dintr-o eventuală tranzacție cu un vehicul olandez care afirmă că gestionează, printre altele, bani ai Bisericii Ortodoxe a Greciei, scrie economica.net.

Dacă, însă, această salvare nu vine, atunci City nu mai poate evita falimentul.

De ce se tem șoferii de un eventual faliment al City

Dacă City va intra în faliment, atunci daunele vor trebui achitate de către FGA, așa cum s-a întâmplat și în cazurile Astra Asigurări sau Carpatica Asig. Numai că, potrivit calculelor Economica.net bazate pe date oficiale, se pare că obligațiile asumate de companie sunt peste ce poate să plăteasă imediat FGA.

Ar putea fi nevoie, așadar, chiar de un împrumut garantat de stat.

În acest moment, ar exista disponibilități de 611,5 milioane de lei, adică sub 125 de milioane de euro. Un prim raport trimis de FGA către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) ale cărui date au fost consultate și de Economica.net arată că deficitul de capital al City Insurance (în fapt deficit de rezerve adică bani cu care să poată garanta plata daunelor) este de cel puțin 148 de milioane de euro.

Diferența de vreo 13 milioane de lei trebuie acoperită cumva.

FGA este o entitate de stat aflată sub tutela ASF, însă  banii de unde sunt despăgubiți cei cu daune înregistrate de companii falimentare provin din surse private, mai precis de la toate firmele de asigurare înregistrate în România. Ele plătesc  1% din Primele Brute Subscrise (PBS) pentru asigurările generale și 0,4% pentru cele de viață.

Din banii cotizați de aceste firme au fost despăgubiți și încă mai sunt și cei care aveau de luat de la Astra Asigurări sau Carpatica Asig. Asta a pus o presiune enormă pe FGA.

ASF a suspendat recent conducerea și acționariatul majoritar al City Insurance, după ce a identificat probleme majore cu plata daunelor și chiar situații cu iz penal, cum ar fi indicarea unor conturi inexistente.