Cea mai bine vândută consolă din toate timpurile nu se găsește nicăieri: performanța uimitoare a PlayStation 5
În continuare, PlayStation 5 este o himeră. Toată lumea știe că există, dar nu a văzut-o nimeni într-un magazin. În teorie, o poți cumpăra, dar trebuie să fii dispus să plătești dublu pentru acest privilegiu și nu puțini sunt cei care au făcut-o.
În România, PlayStation 5 vine la un preț recomandat de 2000 de lei pentru versiunea digitală, fără unitate optică și la 2500 de lei pentru varianta cu unitate optică. Performanța este identică în cazul ambelor iterații. În același timp, însă, la acel preț nu o găsești nicăieri. Eventual, poți să pui mâna pe ea dacă te lasă sufletul să dai vreo 4000 – 4500 lei la eMag, dar ar fi păcat.
PlayStation 5, cea mai bine vândută consolă din toate timpurile
Dincolo de problemele legate de stocuri, PlayStation 5 a depășit un prag foarte important pentru Sony și tocmai a devenit consola care s-a vândut cel mai repede de la lansare din toate creațiile anterioare ale companiei japoneze.
Pe 18 iulie, au ajuns la utilizatori 10 milioane de console PS5, în aproximativ 8 luni de la lansarea consolei pe 12 noiembrie. Oficialii companiei au fost cu atât mai bucuroși de performanță, având în vedere că noul PlayStation a devenit disponibil în mijlocul unei pandemii globale și criza globală de cipuri i-a făcut probleme mari.
În mod previzibil, ritmul vânzărilor s-a mai decelerat de la lansare, dar Sony are multe motive de a se bucura. Doar în 2020, Sony vânduse deja 4,5 milioane de exemplare. În primul trimestru din 2021, la acea cifră s-au mai adăugat alte 3,3 milioane. Au mai fost necesare patru luni cele 2,2 milioane de unități suplimentare ca să ajungă la 10 milioane și, implicit, pentru a devenit consola care s-a vândut cel mai repede. Din acest moment, cel mai probabil, vânzările vor mai crește abia în perioada sărbătorilor de iarnă.
În ceea ce privește piața în care s-au vândut cele mai multe unități, Jim Ryan a spus că nu poate menționa că o țară a devansat detașat altele, dar a insistat pe faptul că a avut o surpriză plăcută cu China, în contextul în care chinezii sunt, în mod tradițional, adepții jocurilor de mobile și a titlurilor de tip free-to-play.