20 sept. 2021 | 13:15

Ce se întâmplă cu banii românilor de pe card: se anunță schimbări importante, avertismentul experților

ACTUALITATE
Ce se întâmplă cu banii românilor de pe card: se anunță schimbări importante, avertismentul experților

În viitor, plățile se vor digitaliza și mai mult, susțin reprezentanții celor mai puternice companii de pe piața corporațiilor financiare.

În ultimele luni, plățile realizate prin intermediul portofelelor digitale au înregistrat un succes fulminant în țara noastră. Conform datelor Mastercard, s-a consemnat o creștere de aproape 400% în luna mai 2021 în comparație cu mai 2020.

Ana Pochi, Account Director Mastercard, a declarat, într-un interviu acordat Wall Street.ro, faptul că acest trend se va menține și în continuare.

Pandemia a schimbat modul în care se fac plățile

Fără îndoială că pandemia a schimbat modul în care se fac plățile. Deși, la nivel de sisteme sanitare și economii globale, criza sanitară a reprezentat și continuă să fie o mare provocare, în privința plăților, momentul Covid-19 reprezintă un impuls pozitiv.

”În contextul pandemiei, mulți dintre cei care erau reticenți sau îngrijorați din pricina miturilor asociate plăților electronice au început să achite cu cardul cumpărăturile – inițial, pentru a-și proteja sănătatea, iar apoi, odată ce s-au convins că procesul de plată este unul sigur, și-au menținut această preferință datorită multiplelor avantaje pe care le-au descoperit. Astfel, am înregistrat o rată de activare semnificativă a unor carduri care nu au fost folosite niciodată pentru plăți sau pentru plăți online.

Din 2020 am văzut creșteri spectaculoase în comerțul electronic. Anumiți comercianți au înregistrat creșteri de peste 50% a ratei de penetrare a cardului în comenzile online, în timp ce Mastercard a observat o dublare a ratei de creștere a tranzacțiilor online. Pentru comercianți, un beneficiu major al plăților cu cardul este faptul că acestea facilitează extinderea afacerii lor, pentru că permit adresabilitatea către un număr mult mai mare de clienți, inclusiv dincolo de granițele țării”, a explicat Ana Pochi, reprezentantul Mastercard.

Compania continuă să se alinieze celor mai înalte standarde de soluții digitale de plăți pentru clienții săi.

”Mastercard a continuat și anul trecut să dezvolte noi soluții digitale pentru consumatori, un exemplu în acest sens fiind lansarea www.mymastercard.ro, platforma digitală dedicată programului Mastercard Premium & Business, dedicat posesorilor de card Mastercard tip Premium (Gold, Platinum, World și World Elite, precum și Business sau Corporate)”, a adăugat Ana Pochi.