Ce fac românii pe internet, cât stau pe Facebook sau TikTok. Cât de importantă mai este televiziunea tradițională în 2021
Un nou studiu referitor la obiceiurile de consum al informațiilor de către români ne atrage atenția asupra unei realități foarte interesante. Chiar dacă Facebook este la putere în România, un număr surprinzător de mare de oameni își iau în continuare știrile de la TV.
Românii stau pe Facebook, fără echivoc. Mulți au conturi pe Instagram sau TikTok, dar Facebook face legea în România, conform analizei realizate de Spark Foundry cu titlul New Media Adoption. În același timp, televizorul este principala sursă de informare printre conaționalii noștrii, independent de faptul că s-a înregistrat o creștere a căutării informațiilor în spațiul online, comparativ cu aceeași analiză din luna mai.
Cum se informează românii, ce rol joacă Facebook și internetul
Comparativ cu anii trecuții, românii au petrecut o cantitate de timp semnificativ mai mare pe internet. În această perioadă, Facebook și-a menținut dominația pe meleaguri mioritice, cu o acoperire de 93% în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban. Ca referință, rețeaua de socializare este cea mai populară mai ales printre persoanele de peste 55 de ani.
Dacă nu am avea câteva posturi de televiziune extremiste și încărcate de știri false, aproape că ne-am bucura de faptul că TV-ul rămâne principala sursă de informare pentru 43% dintre români. Aceștia preferă să-și ia știrile de la televizor, decât să citească informațiile în spațiul online.
Printre alte concluzii interesante ale aceluiași studiu, TikTok continuă să fie platforma de socializare cu cea mai mare dinamică în România. Chiar și așa, prezintă o scădere a notorietății comparativ cu începutul acestui an. În privința eficienței campaniilor de marketing desfășurate pe acest canal online, aproximativ 48% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au văzut recent campanii derulate de influenceri sau branduri prin intermediul TikTok.
La capitolul jocuri, tineri și persoane mature s-au jucat în ultimele luni pe diferite platforme. Cele mai populare sunt jocurile pe smartphone, de care s-au bucurat aproximativ 54% dintre români. â
„Odată cu acest nou set de date putem trage primele concluzii despre trenduri în consumul de New Media. Ne-a surprins plăcut semnul de maturitate dat de segmentul 18-34 unde vedem o creştere a încrederii în informaţia primită la TV, în condiţiile în care căutarea ştirilor pe internet este activitatea cu cea mai mare creştere raportată la valul anterior de date”, atrage atenția Valeriu Galani, managing director Spark Foundry.
„Un alt aspect interesant este că, TikTok, platforma de social media cu cea mai mare dinamică, prezintă o scădere a notorietăţii campaniilor de tip Influence Media în condiţiile în care urmărirea celebrităţilor/influencerilor este motivul utilizării platformelor cu cea mai mare creştere vs. valul anterior. Avem o confirmare că atunci când subiectul este serios, chiar şi generaţia tânără recurge la medii de informare clasice şi reglementate. De asemenea, avem confirmarea că nu orice campanie de Influence Media este un succes garantat; la fel ca în orice activitate de comunicare trebuie să existe un fir roşu strategic în execuţie pentru ca ea să aibă efectul dorit”, mai atrage atenția șeful companiei.