27 ian. 2021 | 07:09

Câți bani intră în autostrăzile din România, în 2021: suma a fost confirmată, ce se întâmplă cu ea

ACTUALITATE
Câți bani intră în autostrăzile din România, în 2021: suma a fost confirmată, ce se întâmplă cu ea

Noul ministru al Transporturilor încearcă să fie optimist în ceea ce privește viitorul autostrăzilor din România și detaliat proiectele pe 2021 împreună cu suma ce urmează să fie investită în infrastructură.

”Anul acesta îmi doresc să fie recordul în materie de sume investite în infrastractura de transport”, atrage atenția ministrul Transporturilor și Infrastructurilor. Numele său este Cătălin Drulă și, cu un pic de noroc, poate își și materializează promisiunile optimiste. Nu este prima oară când auzim astfel de promisiuni în ultimii 30 de ani, dar, poate, 2021 va fi diferit.

„Mă lămurisem (de ce nu avem autostrăzi în România, n.r.) înainte de a ajunge la minister. De opt de zile mă uit la acest domeniu şi am bine dimensiunea a ceea ce se întâmplă în domeniu. Lipseşte sau a lipsit foarte mult capacitatea instituţională, competenţa, profesionalismul, apoi natura în sine a domeniului. Pentru un om politic nu prea e tentant să construiască pe termen lung.

Oamenii nu mai au răbdare. Atunci e tentaţia de a promite marea cu sarea şi de a nu aşeza niciodată lucrurile pe baze solide. E nevoie de reformă, de profesionalism, de eficienţă. Nu toate proiectele care sunt în construcţie se termină în acest an. Totdeauna, e un stoc de proiecte care merge în oglindă. Au fost ani de zile când nu am reuşit să absorbim fonduri europene, dar anul acesta îmi doresc să fie recordul în materie de sume investite în infrastructura rutieră şi feroviară. Vor fi 8 miliarde de lei”, a spus Drulă într-o intervenție televizată la TVR1.

Aparent, în 2021, bugetul pentru infrastructură este de aproximativ 8 miliarde de lei. Banii provin din fonduri europene nerambursabile, la care se adaugă contribuția națională și promisiunea că actualul Guvern nu va intra în acești bani pentru alte proiecte.

„Banii sunt din fonduri europene nerambursabile plus contribuţia naţională, de 15%. Cel puţin în ultimii ani, niciun Guvern nu s-a atins de finanţarea aceasta, pe fonduri europene. Problema a fost că nu am reuşit să cheltuim banii de acolo. Acest Guvern nu se va atinge de aceşti bani. Şi-a propus investiţii undeva foarte sus în priorităţi. Programul de guvernare are infrastructura în centru. Cele 8 miliarde se vor duce în proiecte pe feroviar şi rutier, proiecte care sunt în construcţie, precum ar fi Piteşti – Sibiu, Lotul 1, podul de la Brăila, Sebeş – Turda, Lotul 5 de la Piteşti – Sibiu, A0 Sud – autostrada de centură a Bucureştiului”, a susţinut oficialul.

În mod inevitabil, pentru că ar fi fost ciudat să nu existe o referință la ”tragica moștenire”, ministrul Transporturilor a atras atenția și asupra vechilor vinovați pentru starea tragică a infrastructurii din țara noastră. Oficialul a punctat că „greaua moştenire nu vine de acum trei luni sau de acum cinci luni, ci vine, în unele cazuri, de acum opt ani”. „Avem Lugoj – Deva, Lotul 2, un proiect strâmb pornit în 2013, blocat de patru ani de zile. Îmi revine minunata sarcină de a-l debloca şi de a-l pune pe roate. Sunt straturi şi straturi de decizii proaste…”, a afirmat Cătălin Drulă.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele