Ca în povestea Cenușăresei: afacerea românească pornită într-un bloc bucureștean care a ajuns să valoreze zeci de miliarde

Ca în povestea Cenușăresei: afacerea românească pornită într-un bloc bucureștean care a ajuns să valoreze zeci de miliarde

UiPath a dus un pic din numele României în America și în lume. Acum, unul dintre investitori povește cum a pornit compania.

Șeful fondului de investiții Earlybird Digital East, Cem Sertoglu, a postat pe blogul său povestea din spatele succesului fulminant al UiPath, companie globală, dar cu origini românești, listată pe Bursa de la New York.

Acesta povestește momentul în care l-a întâlnit pe fondatorul Daniel Dines, atașând totodată și o fotografie a modestului loc în care a început toată povestea: un bloc banal din Capitală.

Povestea UiPath se aseamănă cu cea a Cenușăresei

  • Pe 8 mai, UiPath avea o valoare de piată de peste 35,8 miliarde de dolari

Povestea UiPath se aseamănă cu cea a Cenușăresei, susține Cem Sertoglu. Totul a început în 2014, când , Daniel Dines și echipa sa au fost descoperiți de un investitor român, Daniel Lupu, la rândul sau partener în Earlybird Digital East.

Daniel Lupu i-a prezentat pe români lui Cem Sertoglu, pentru a le acorda o investiție seed. Așa a început povestea companieicare a ajuns să fie un model de succes la nivel global și care atestă că în business, niciun vis nu e prea frumos să devină realitate.

La vremea respectivă, UiPath se numea DeskOver, o firmă fondată de Daniel Dines în 2005, cu sediul într-un apartament din București, pe strada Delea Veche. Compania dezvolta de atunci tehnologii de automatozări software (RPA- robotic process automation).

„Călătoria liderului RPA este fără precedent. După ce partenerul meu, Dan Lupu, l-a întâlnit pe Daniel Dines, CEO-ul UiPath (denumită DeskOver pe atunci), am avut o primă întâlnire cu el în iulie 2014 și am fost uluit de viziunea sa tehnologică și de pasiunea lui Daniel pentru produsul său” – a scris, pe blogul său Cem Sertoglu.

Earlybird Digital East era hotărât să investească 1 milion de dolari, dar mai avea nevoie și de alți co-investitori care să participe. „A durat destul de mult” până când s-a constituit runda seed, mulți investitori „care nu împărtășeau entuziasmul” celor de la Earlybird au ratat ocazia să între în afacerea UiPath.

S-au strâns, din 2015, 1,6 milioane de dolari în runda de investiții seed, cu participația SeedCamp (UK) și Credo Ventures (Cehia). După încă trei ani, „un grup de ingineri est-europeni îi bătea pe concurenții lor americani și britanici mai bine finanțați”, își amintește Cem Sertoglu.

2018 a fost anul în care piața a început să aprecieze UiPath

2018 a fost anul în care piața a început să aprecieze UiPath. Compania a devenit unicorn la începutul anului și a apărut ca principalul candidat la preluarea conducerii globale a pieței RPA.

Pe parcurs, compania și-a mărit valoarea ARR de la 1 milion la 100 milioane de dolari în 21 de luni, un ritm nemaivăzut până acum în software-ul de întreprindere și ajungând la 600 milioane de dolari în ARR astăzi.

Stereotipul IT-istului est-european era acela al unui hacker

„Pentru a vă oferi o imagine de context, stereotipul IT-istului est-european era acela al unui hacker. Echipelor le lipseau sclipiciul și abilitățile de prezentare pe care te aștepți să le găsești la o echipă din Silicon Valley, Londra sau Berlin. Pentru a demonstra acest lucru, aceasta era clădirea ponosită a biroului UiPath din București, când ne-am întâlnit cu ei” – a mai scris Sertoglu pe blog, publicând poza cu blocul din strada Delea Veche.

uipath

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Etichete: