Black Friday 2021, un pericol pentru cumpărători: avertismentele ANPC pe care trebuie să le știi

Black Friday 2021, un pericol pentru cumpărători: avertismentele ANPC pe care trebuie să le știi

Într-o perioadă în care majoritatea magazinelor vin la înaintare cu oferte de Black Friday, ar fi bine să ai în vedere avertismentele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului. Sunt multe aspecte pe care s-ar putea să le omiți din pricina entuziasmului că ai în față ”reduceri fără precedent”.

Au început deja reducerile de Black Friday 2021. Mai multe magazine online dar și locații din mall-uri oferă în această perioadă foarte multe reduceri, însoțite de campanii agresive de marketing. În mod previzibil, nu toate reducerile sunt adevărate. Dincolo de însă de prețurile umflate și reduse în ziua ofertelor, s-ar putea să te mai confrunți însă cu alte câteva probleme, dacă nu ești atent. Din acest motiv, directorul general al ANPC vine cu câteva sfaturi și avertismente.

Ce se întâmplă de Black Friday 2021, de fapt

”Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.

Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de stabilire şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, care reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, susţine Paul Anghel, într-o declaraţie transmisă AGERPRES.

Nu în ultimul rând, deși faceți cumpărături online, nu ezitați să puneți mâna pe telefon. ”Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare, iar modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului. Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractul şi are la dispoziţie 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv”, spune directorul general al ANPC.

Ca un ultim sfat din partea oficialului Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, ”întocmiţi o listă cu produsele pe care doriţi să le achiziţionaţi şi cu preţurile actuale ale acestora”. Nu de alta, dar așa îți dai seama cel mai bine cât de autentice sunt reducerile prezentate ca revoluționare.

Citește și: