Avem de învățat de la Republica Moldova: planul prin care va face de râs agricultura românească

Avem de învățat de la Republica Moldova: planul prin care va face de râs agricultura românească

Republica Moldova se confruntă, la fel ca România, cu o lipsă totală de organizare a micilor fermieri, în privința comercializării bunurilor pe care le produc. Diferența este că vecinii noștri de peste Prut au pregătit un plan din care avem și noi ceva de învățat.

Știm cu toții că majoritatea fermierilor mici de la noi nu sunt organizați în niciun fel, astfel încât să poată să își crească puterea de desfacere pe piață.

Fără să își unească forțele și producțiile, recoltele ajung adesea să fie abandonate pe câmp, pentru că nu are cine să le cumpere.

Ei bine, această situație o regăsim și în Republica Moldova, doar că moldovenii vor să îi pună capăt.

Planul inedit al moldovenilor te va impresiona

Pe cât este de simplu, pe atât este de impresionantă inițiativa vecinilor noștri de peste Prut.

Organizația mentru Alimentație și Agricultură tocmai a finalizat un studiu de fezabilitate cu privire la dezvoltarea unei platforme de e-comerț pentru producătorii agricoli locali mici și mijlocii.

La finele săptămânii trecute, Organizația pentru Alimentație și Agricultură a prezentat rezultatele acestui sutudiu întreprins în Republica Moldova. Conform specialiștilor în agricultură, impactul acestei măsuri ar fi unul semnificativ pentru întreaga ramură economică.

Practic, arată Organziația, crearea unei platforme unice de comerț online pentru micii producători agricoli, ar putea spori vânzările și îmbunătăți accesul la piețe, asigurând astfel, creșterea și competivitatea economică, potrivit rezultatului unui studiu întreprins de FAO în lunile iulie și august.

„Republica Moldova dispune de cunoștințe tehnice, capacități și întregul potențial pentru elaborarea sau dezvoltarea platformelor de comerț online, conform necesităților producătorilor și realităților pieței de consum”, a declarat Victor Guzun, expert FAO în domeniul businessului digital și co-autor al studiului.

„O platformă comună de vânzări online de tip marketplace ar avea șanse de succes mai mare, decât o multitudine de magazine online a fiecărui producător în parte. Platforma unică ar putea asigura o eficiență mai mare din punct de vedere a promovării, gestionării, întreținerii și dezvoltării continue.”

Citește și: