Au românii prea mulți bani? Ai fi surprins să vezi cum reacționează când aud de reduceri în magazine
Un studiu realizat de curând scoate la iveală o realitate care ne pune pe gânduri și ne face să ne întrebăm dacă pe unii români chiar îi dau banii afară din casă.
Concret, este vorba despre un sondaj realizat de EY România, care arată că românii nu așteaptă perioada de reduceri pentru a face cumpărăturile de sărbători.
În mod paradoxal, deși suntem o țară săracă, în care salariul minim pe economie este aproape cel mai mic din rândul statelor membre ale Uniunii Europene, românii nu par dornici să dea năvală peste campaniile de reduceri anunțate de magazine.
Cum reacționează românii, în această perioadă, când aud de reduceri
Sociologii au și o explicație pentru acest fenomen. Se pare că, acești aproape doi ani de pandemie, ne-au schimbat comportamentul de consum și ne-au făcut mai nerăbdători.
„Tensiunea ultimilor doi ani şi dorinţa de revenire la normalitate par să se vadă în îndârjirea cu care o bună parte dintre români îşi propun să facă achiziţii de sărbători, se arată în ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY România la începutul lunii decembrie 2021 în rândul consumatorilor români din mediul urban, cu studii universitare şi postuniversitare şi venituri peste medie.
Conform datelor obţinute, peste o treime dintre respondenţi declară că ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei.
De asemenea, aproape 57% dintre respondenţi au indicat că nu aşteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou. Campaniile de Black Friday, altădată de un succes răsunător în rândul cumpărătorilor români, par că încep să îşi reducă din importanţă”, arată studiul EY România.
Experții se așteaptă la cumărături record în această perioadă. „Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate şansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuşi să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbeşte despre dorinţa consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, a precizat Georgiana Iancu.