Atenție, șoferi. Se schimbă regulile de pe drumurile României și ne vizează pe toți
România are probleme majore majore cu victimele pe șosele. Avem cele mai nesigure drumuri din Europa, dar autoritățile au un proiect pentru a scădea incidentele dezastruoase din trafic.
România este pe primul loc în Europa când vine vorba de victimele provenite din accidente rutiere. Pe lângă inconștiența șoferilor, problemele din trafic pleacă de la calitatea drumurilor din țara noastră, numărul de gropi, semnalizatoarele și indicatoarele absente.
Dacă în ceea ce privește abilitatea șoferilor nu se poate face mai nimic, oficialii de la Ministerul Transporturilor s-au gândit la un mecanism pentru cealaltă parte a ecuației.
Toți șoferii trebuie să știe schimbarea, este pentru binele lor
În efortul de digitalizare al autorităților române, Ministerul Transporturilor are în proiect o platformă online prin care să poți raporta în timp real problemele care țin de drumurile țări, indiferent dacă este vorba de gropi sau semne de circulație absente.
Proiectul din spatele acestei inițiative se află în dezbatere publică și îl găsești în forma integrală la această adresă. El vizează modificarea și completarea Legii nr.265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructură rutieră.
Unul dintre instrumentele ce urmează să fie folosite de autorități pentru creșterea siguranței traficului rutier este un sistem național de raportare voluntară a problemelor întâlnite de șoferi pe drumurile din țara noastră.
Acest sistem de raportare destinat șoferilor va ajuta autoritățile să colecteze informații privind eventuale pericole (existente deja sau potențiale) pentru siguranța infrastructurii rutiere. Aici poate fi vorba despre parapete lipsă sau distruse, lipsa marcajelor sau a indicatoarelor și, în anumite cazuri, de existența gropilor pe un segment de drum.
Tot ca un detaliu important, acest proiect de ordonanță de urgență extinde obligația autorităților de a realiza evaluarea de impact pentru siguranţa rutieră şi auditul de siguranţă rutieră pentru proiectele de infrastructură rutieră și asupra drumurilor județene. Explicația pentru această schimbare ține de numărul foarte mare de accidente care se produc pe acest tip de drum.
În final, va apărea ratingul de siguranță rutieră pentru întreaga rețea rutieră din România și se va întocmi un plan de acțiune privind organizarea și efectuarea inspecției de siguranță rutieră specifică pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute ale acestui rating.