Anunțul zilei de la șeful Dacia: ce urmează să se întâmple în România, cu gigantul de la Mioveni

Anunțul zilei de la șeful Dacia: ce urmează să se întâmple în România, cu gigantul de la Mioveni

Denis le Vot este șeful mărcilor Dacia și Lada în cadrul grupului Renault și tocmai a fost la București pentru a stabili detaliile legate de Duster 3 sau Dacia Duster facelift, după cum îi spun apropiații. Cu această ocazie, a făcut mai multe anunțuri importante.

„Am venit în România împreună cu Gilles Le Borgne, Laurens van den Acker și alți colegi având în <bagaje> viitorul Duster. Putem spune că am transferat Duster 3 acestei țări. Tot ceea ce va urma – design, inginerie, dezvoltare, achiziții – va fi realizat în România. Din acest moment proiectul este românesc. De aceea și Gilles este aici”, spune Denis le Vot, CEO Dacia. Numele la care a făcut referire este Gilles Le Borgne, șeful diviziei de inginerie din cadrul grupului Renault.

Dacia Duster 3, în România

Afirmațiile făcute de Denis le Vot au fost susținute și de șeful diviziei de inginerie a grupului, Giles Le Borgne. Francezul a explicat jurnaliștilor Hotnews prezenți la eveniment într-o manieră cât se poate de clară ce urmează să se întâmple la Mioveni. Renault Technologie Roumanie va prelua în totalitate sarcinile care ține de cea de a treia generație de Duster.

”Am discutat cu echipele din România, Rusia, Maroc și America de Sud pentru că vorbim despre un proiect imens. E vorba de șase mașini și patru industrializări, iar dezvoltarea se face aici, la Renault Technologie Roumanie (RTR). În acest moment la proiect lucrează circa 4.000 de oameni de la inginerie și alți 2.700 de angajați de la Renault și Dacia. Primul produs al acestui proiect este viitorul Dacia Duster care va fi comercializat și sub brand Renault în anumite zone”, a atras atenția Le Borgne.

Cu această ocazie, oficialii Renault au desființat zvonurile conform cărora Duster nu va fi decât un frate mai mic al Bigster. Aparent, pe partea de design vor exista câteva similarități, dar la interior, vor fi diferențe majore. Ca referință, Dacia Duster 3 va fi prima mașină 4×4 construită de Renault pe arhitectură CMF-B, prezentă și la Clio sau Sandero. Ar urma să se lanseze când în 2024, dacă nu chiar 2025.

În ceea ce privește punctele comune dintre Jogger și Sandero, similaritățile au fost desființate de același CEO Dacia. ”Jogger nu are nimic de-a face cu Sandero în privința dimensiunilor. Dar au aceeași platformă. Și vom continua așa. Duster va fi un crossover care va avea și versiune 4×4. Va fi o mașina dură, dar cu aspect robust, ca să spun așa (rough and tough version, a fost expresia folosită n. r). Bigster va fi mai lung, 4,6 metri, și va tinde către zona SUV, adică, în final, mașina aceasta va fi foarte bună și pentru drumuri lungi, pentru că asta caută oamenii în segmentul C (compact). Ei nu caută o mașină de teren, ci una spațioasă, cu o poziție înaltă, confortabilă. Rolul fiecărei mașini din gama Dacia va fi foarte diferit”, a detaliat Denis le Vot.

Din motive greu de înțeles, șeful Dacia a tot insista pe termenul ”cool” în asociere cu brandul românesc. În opinia sa, marca ”poate fi «cool», în privința designului fără costuri mari. Pe marginea acestui exterior a comentat și Laurens van de Acker, designerul șef al grupului Renault. În opinia sa, brandul de la Mioveni și-a îndeplinit deja o promisiune făcută în urmă cu zece ani, aceea de a deveni o marcă ”germanică”. Termenul cu pricina se ”traduce” printr-un design robust, o funcționalitate și calitate bună, pe care le poți deja asocia fără probleme cu Dacia.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: