Anunțul zilei de la ING, chiar înainte de Crăciun: 460 de oameni ar putea rămâne fără un loc de muncă

Anunțul zilei de la ING, chiar înainte de Crăciun: 460 de oameni ar putea rămâne fără un loc de muncă

ING caută să-și mențină relevanța într-un domeniu în permanentă evoluție și, uneori, asta înseamnă să renunțe la unele domenii de activitate și să se concentreze pe altele, după cum a anunțat de curând gigantul.

Grupul olandez de servicii bancare se retrage de pe piața de retail banking din Franța. Anunțul are potențial de a lăsa peste 460 de angajați fără un loc de muncă, în mod regretabil. Decizia a fost una foarte dificilă pentru ING, un gigant care face eforturi de ”revizuire strategică” deja de ceva timp și, chiar și în țara noastră, și-a eficientizat destul de mult afacerea, chiar dacă asta înseamnă renunțarea la câteva servicii tradiționale.

ING Franța a creat precedentul

De acum înainte, ING Bank se va ocupa în Franța doar de wholesale banking, conform Agerpres. Ce înseamnă asta este că va renunța la serviciile bancare utilizate clienților finali, utilizatorilor obișnuiți și își va concentra atenția pe zona de business, banking la scară largă.

Pe lângă angajații care ar putea rămâne fără un loc de muncă, decizia ING are repercusiuni asupra unui portofoliu de aproximativ un milion de clienți din Franța. Conform informațiilor obținute de Les Echos pe marginea acestui subiect, băncile Societe Generale, Credit Agricole și Credit Mutuel și-au manifestat deja interesul pentru activele ING. 

„Personalul ING din Franța a fost informat astăzi despre rezultatul procesului de revizuire strategică. Un plan social care vizează cei 460 de angajați afectați de această măsură a fost convenit cu sindicatele. Planul social depinde de aprobarea sa de către Ministerul francez al Muncii”, informează ING.

Ca să înțelegi mai bine anvergura acestui proces de reorientare profesională din partea gigantului și consecințele sale, ING Franța are aproximativ 700 de angajați, dintre care două treimi lucrează pe zona de retail banking, în agenții, interacționând cu clienți obișnuiți. Nu este prima oară când s-a întâmplat asta, având în vedere că ING și-a vândut deja divizia de retail banking din Austria către bank99. Franța este a doua țară în care se aplică un plan similar.

Citește și: