13 mai 2021 | 17:22

Amendă uriașă pentru eMAG în țara vecină: de ce trebuie să plătească milioane de euro

ACTUALITATE
Amendă uriașă pentru eMAG în țara vecină: de ce trebuie să plătească milioane de euro

eMAG, cel mai mare magazin online din România, a fost amendat în țara vecină. Suma se ridică la peste jumătate de milion de euro.

eMAG, platforma de e-commerce, e bună de plată în Ungaria.

Autoritatea de concurență de acolo a decis o amendă în valoare de 200 milioane forinți (echivalentul a aproximativ 560.000 euro). La aceasta se adaugă obligația de a plăti o compensație de aproximativ 4 miliarde forinți (adică nu mai puțin de 11,2 milioane euro) și alte obligații față de clienți și comercianți. Decizia drastică a fost luată în urma unei anchete derulate de autoritățile maghiare.

Acestea au constatat că nu e totul în regulă cu practicile de gestionare a sute de vânzători din platforma eMAG.

eMAG, amendă uriașă în Ungaria

Ancheta a fost una care s-a întins pe mai mulți ani, s-au cercetat retroactiv faptele petrecute până în iulie 2014.  S-a constatat că nu ar fi fost elaborate reguli interne în timpul campaniilor de reducere care să asigure un preț cu adevărat diminuat al produsului și faptul că prețul inițial al produselor reflectă cu adevărat prețul anterior al acestora, cel de dinainte de “reducere”, scrie profit.ro.

Decizia a fost primită fără contestare.

Compania a anunțat că va plăti amenda, va oferi tuturor clienților săi un cupon în valoare de 3.000 forinți (circa 8 euro), dar în valoare totală de cel puțin 1 miliard forinți (2,8 milioane euro), asumându-și în același timp faptul că va sprijini activitățile de vânzare online ale întreprinderilor mici și mijlocii maghiare cu un program în valoare de peste 4 miliarde forinți.

De asemenea, eMAG se angajează să promoveze prezența comercială online a companiilor maghiare cu reduceri de comisioane, educație, spațiu publicitar și servicii logistice, printre altele.

Cât despre amenda referitoare la posibile reduceri care, în fapt, n-ar fi fost reduceri, eMAG a obținut o înțelegere. eMAG nu și-a recunoscut fapta, dar a fost de acord să încheie un acord care va permite soluționarea rapidă a litigiului și s-a angajat să promoveze, de asemenea, dezvoltarea comerțului online în Ungaria.

Și pe piața din România s-au declanșat anchete similare. Controalele au fost demarate de Consiliul Concurenței.