Alimentul pe care românii l-au abandonat în pandemie. Nu te așteptai la asta

Alimentul pe care românii l-au abandonat în pandemie. Nu te așteptai la asta

Pandemia a generat o schimbare radicală în comportamentul de consum alimentar al românilor. Odată cu apariția crizei sanitare, mulți români au optat pentru un coș de cumpărături diferit, față de ceea ce achiziționau înainte.

După un an marcat de pandemia de coronavirus, se pare că românii au început să „o lase mai ușor” cu alimentele din carne și să renunțe la carnea procesată.

Potrivit studiului ielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri”, 92 % dintre consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămâna, cel puțin, însă se resimte o tendința de abandon a acestui produs alimentar.

Obiceiuri schimbate în pandemie

39% dintre respondenții studiului spun că au diminuat cantitatea de carne consumată, în anul pandemiei.

Același studiu relevă faptul că 36% dintre respondenți susțin că țin post din când în când, iar 61% dintre aceștia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

„Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celealte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – și asta nu că opțiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Cei mai hotărâți în schimbarea alimentară sunt persoanele cu vârste cuprinse între 5-59 de ani. Aici, 91% dintre respondenți au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferințele alimentare, în funcție de vârstă

Studiul arată că, în funcție de vârstă, respondenții preferă un anumit tip de carne. Tinerii ar prefera în mai mare măsură carnea de pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani) , în timp ce persoanele cu vârste mai înaintate tind să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

Se caută tot mai mult carnea neprocesata

67% dintre respondenți spun că, atunci când aleg magazinul de unde să își facă cumpărăturile, contează foarte mult varietatea de carne neprocesată pusă la dispoziție de retaileri.

Românii consumă cel mai des carne gătită în casă

Se pare că românii preferă să își gătească singuri carnea cumpărată din magazin. 75% dintre respondenți au confirmat acest lucru.

La studiul NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri” s-a desfășurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. La studiu au răspuns 1000 de români din mediul urban, cu vârstă cuprinsă între 18-59 de ani.

Citește și: