23 iul. 2021 | 10:22

”Adevărata” Dacia electrică, abia peste câțiva ani: anunțul directorului care șochează fanii

AUTO
”Adevărata” Dacia electrică, abia peste câțiva ani: anunțul directorului care șochează fanii

O Dacia cu adevărat electrică va apărea abia peste câțiva ani, din moment ce Spring pare a fi doar un experiment. Așa lasă de înțeles oficialii grupului francez.

Dacia Spring e prezentat, pe bună dreptate, drept primul model electric al gamei. Nu ai cum să contrazici asta, din moment ce modelul e echipat, într-adevăr, cu o baterie electrică. Doar că pare începutul, doar o testare a pieței, dă de înțeles Philippe Brunet, Senior Vice President Combustion and Electric Powertrain al grupului Renault.

Ce va urma e mult mai bun.

El consideră că, pentru a fi competitivi pe piața mașinilor electrice, producătorii auto trebuie să controleze procesul de producție al bateriilor. Dacia și Renault vor face la fel.

Când va apărea prima Dacia cu adevărat electrică

Declarațiile au fost făcute în cadrul unor discuții cu un grup restrâns de jurnaliști din Bulgaria, Italia și România la care a luat parte și Economica.net.

Philippe Brunet, Senior Vice President Combustion and Electric Powertrain al grupului Renault a declarat că în prezent costul unui vehicul electric este influențat în primul rând de cel al bateriilor.

„Astăzi costul bateriilor este, grosier, circa 50% din prețul total al mașinilor electrice. Este complet diferit de ceea ce se întâmplă la mașinile cu ardere internă”, a menționat oficialul Renault.

În acest context, Brunet a explicat că acest cost nu va scădea „semnificativ” în viitorul apropiat.

„Cum nu ne așteptăm ca într-un termen foarte scurt costul bateriilor să scadă semnificativ, nu vom putea oferi pe piață mașini electrice low-cost. Cu excepția unor situații specifice așa cum este cel al modelului electric Dacia Spring. Tocmai de aceea Spring a fost inclus în gama Dacia. Dar trebuie să aveți în vedere că mașină electrică low-cost înseamnă un vehicul mic cu o baterie mică. Aceasta este cea mai bună modalitate și nu veți găsi nicăieri în Europa un alt constructor auto care să reușească așa ceva”, a adăugat el.

Constructorul autohton, pe drumul spre electrificare

Pentru producătorul de la Mioveni, francezii de la Renault au planuri mari. Modelele electrice care vor fi vândute sub marca Dacia vor avea autonomie mai mare și baterii mai puternice. E în linie cu direcția industriei auto.

„În viitor și Dacia va trebui să meargă către electrificare. Pentru că nu poate rămâne 100% cu modele cu motoare termice din cauza reglementărilor legate de emisii. Prin urmare, prima mutare a mărcii Dacia va fi aceea de a trece către sisteme hibride de propulsie. Hibridul rămâne un compromis bun pentru a rămâne cu un preț convenabil având în același timp emisii de CO2 reduse. Apoi, când prețul bateriilor va scădea semnificativ, ceea ce se va întâmpla cu siguranță, dar nu în următorii cinci ani, ci după 2026, vom putea oferi un model electric Dacia, precum Lodgy de exemplu, cu un pachet decent de baterii și, în consecință, cu autonomie suficientă”, a explicat oficialul Renault.

Sunt slabe speranțe, însă, să vezi electrice ieșind pe poarta uzinei de la Miveni. Inițial, producția de mașini electrice Renault va fi realizată 100% în Franța. De altfel, și modelul Dacia Spring se fabrică în China, datorită costurilor mai mici.