21 apr. 2021 | 14:32

2021, definitoriu pentru Netflix: câți bani pune la bătaie pentru a rezista în fața rivalilor care așteaptă după colț

ACTUALITATE
2021, definitoriu pentru Netflix: câți bani pune la bătaie pentru a rezista în fața rivalilor care așteaptă după colț

Netflix începe să-și simtă poziția amenințată de alte platforme similare, care vin tare din spate. Caută, așadar, să-și consolideze poziția, iar 2021 s-ar putea dovedi un an definitoriu.

Netflix are provocări mari în 2021. Platforma se vede nevoită să reziste în fața altor rivali, care vin tare din spate. Și mulți dintre ei reprezintă, în mod real, o amenințare cât se poate de reală, de neignorat. Pentru asta, însă, e nevoie de bani și de strategii bine gândite.

Pe partea de cheltuieli, lucrurile stau cam așa: Nettflix a dezvăluit că va aloca nu mai puțin de 17 miliarde de dolari pentru a crea conținut original. Multe producții au fost amânate sau puse pe pauză în 2020, din cauza pandemiei de coronavirus. Dar compania speră ca 2021 să fie altfel.

Netflix, miliarde pentru conținut original

Suma de 17 miliarde de dolari, pe care Netflix o va investi în anul fiscal 2021 în conținut, e mai mare decât cea de anul trecut. De remarcat, însă, că au rămas și bani necheltuiți pe această direcție. Pandemia a dat lucrurile peste cap.

Anul trecut, s-au cheltuit doar 11,7 miliarde de dolari.

„Aşa cum am anunţat anterior, întârzierile producţiilor în 2020 a dus la cheltuieli ceva mai mici, dar în 2021 vom avea un buget mai mare. Continuăm să producem conţinut pe toate pieţele importante, cu excepţia Braziliei şi Indiei. Vom cheltui peste 17 miliarde de dolari pentru conţinutul de anul acesta şi vom continua să oferim o gamă uimitoare de titluri pentru abonaţii noştri, cu mai multe titluri originale decât anul trecut”, arată compania.

Pentru Netflix, însă, 2021 va fi plin de provocări. Piața începe să devină extrem de aglomerată și rivali ca Amazon Prime vin tare din spate. Serviciul de streaming al companiei lui Bezos a ajuns la 200 de milioane de abonați, foarte aproape de Netflix – care anunța undeva la 203 milioane.

Anul trecut, Netflix se bucura de cea mai accelerată creștere de la înființarea serviciului de streaming. Din cauza perioadelor de lockdown, foarte mulți s-au abonat, pentru prima oară, la o platformă online pentru filme și seriale.

În timp ce în primul trimestrul din 2021 numărul abonaților a crescut cu 16 milioane de abonați în trei luni, aceeași perioadă din 2021 se reflectă într-o creștere de doar 3,98 milioane de clienți.

Netflix are, așadar, de ce să se teamă.