Nicio altă companie n-a mai trecut prin ce-a trecut Yahoo. De la lider de piață la aproape nimic, de la companie independentă la o divizie a unui operator telecom. Ar putea avea, din 2020, un alt fel de viață. Și asta fix datorită operatorului telecom Verizon.
Yahoo, ca brand, a împlinit 25 de ani în 2020. Totuși, e departe de ce-a însemnat la începutul anilor 2000. În prezent, marca e controlată de Verizon, iar dintre produsele dezvoltate sau cumpărate de-a lungul timpului multe au fost vândute sau închise.
Verizon are un plan secundar cu această divizie. Tocmai de aceea a creat Yahoo Mobile, un abonament de telefonie și internet mobil vândut cu 40 de dolari pe lună și cu acces la rețeaua 4G LTE.
Yahoo Mobile e atât un abonament, cât e și o rețea telecom. Dar e una virtuală bazată tot pe infrastructura Verizon. Pentru americanii care vor da 40 de dolari pe lună, compania le promite nelimitări: internet 4G, mesaje text și apeluri. Nu e însă chiar viteza 4G cu care te-ai obișnuit în România și în anumite momente poate fi chiar și de sub 5 Mbps.
Ce e interesant la acest plan al Verizon e că Yahoo Mobile e un produs destul de „digitalizat”. Clienților le trebuie un cont Yahoo, primesc pachetul Mail Pro (costă 3,5 dolari pe lună și 1 TB de stocare) și există o aplicație. Prin aceasta clienții pot vedea ce consum au înregistrat, oferte, dar și cum pot plăti digital.
Ce e acum Yahoo Mobile e mai degrabă o reîmpachetare a produsului Visible deja disponibil în piață. Tot 40 de dolari, tot nelimitat.
Chiar dacă nu e cea mai firească strategie de menținere a brandului Yahoo, ar putea fi etapa nouă pentru acesta. După 25 de ani de servicii online devine cu totul altceva. De cealaltă parte, Google, în zona asta, n-a avut mare succes cu proiectul Fi.