Vestea zilei pentru toți românii: se schimbă radical buletinele. Anunțul vine direct de la Guvern

Vestea zilei pentru toți românii: se schimbă radical buletinele. Anunțul vine direct de la Guvern

Problemele birocrației și statului la cozi sunt arhicunoscute cetățeanului român, fie că îl iei de la colț de stradă, fie că vorbești de oameni ai instituțiilor publice. Până și cei care lucrează în sistem cad în propriile capcane, nimeni nu scapă.

Din 3 august e oficial: România trece la buletine biometrice și odată cu acest proces ar trebui să avem acces mai ușor la diverse procese. Demersul presupune și că buletinul o să fie similar unui card bancar sau chiar pașaportului.

Buletinul biometric vine în contextul accelerării digitalizării. Iar despre digitalizarea administrației publice s-a vorbit mult în mediul societății românești. Însă, în afară de vorbe, nu au fost luate prea multe măsuri. Cu toate acestea, lucrurile par să se schimbe.

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a declarat, că Ministerul lucrează la digitalizarea a 82 de milioane de acte de stare de civilă din ultimii 100 de ani, astfel încât acestea să poată fi emise online. Ministerul a propus ca termen de finalizare jumătatea anului 2022, adică puțin peste un an jumătate.

Pe lângă aceasta, începând din această lună, taxele pentru pașapoarte, permise și certificate de înmatriculare vor putea fi și ele plătite online, prin intermediul platformei ghișeul.ro.

“La nivelul MAI pot da ca exemplu introducerea, începând din această lună, a posibilității achitării taxelor pentru pașapoarte, permise sau certificate de înmatriculare prin intermediul Sistemului Național Electronic de Plată online, cunoscut sub numele de ghișeul.ro.”
Marcel Vela

Ce a zis Vela de schimbarea buletinelor?

Între timp, ministrul Marcel Vela și-a amintit și de promisiunea făcută ceva mai devreme în decursul acestui an, de a livra românilor posibilitatea de a deține cărți de identitate electronice, și promite încă o dată că proiectul va ajunge la un sfârșit fericit.

“Totodată, lucrăm intens la finalizarea proiectului cărții electronice de identitate a cărei emitere este prevăzută în august anul viitor și la definitivarea informatizării actelor de stare civilă până la jumătatea anului 2022. Astfel, cetățeanul va putea solicita și obține online certificatele de stare civilă, indiferent de locul unde se află. Pentru aceasta, vor fi digitalizate peste 82 de milioane de acte de stare civilă, reprezentând arhivarea pe ultimii 100 de ani, ceea ce este o activitate unică.”
Marcel Vela

În aceste condiții, se pare că Ministerul Afacerilor Interne va face câțiva pași importanți în ceea ce privește procesul de digitalizare a serviciilor puse la dispoziție pentru români de către administrația publică. Rămâne de văzut în ce măsură planurile vor avea un final de succes.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI