Veste proastă de la Renault: ce se întâmplă cu Dacia electrică?
Există o piață pe care Dacia încă nu concurează: mașini electrice. Renault susține că are un plan în acest sens, dar nu-i chiar la care te așteptai.
Neoficial, în 2021, te poți aștepta la o mașină electrică – adică un Renault K-ZE vândut sub marca locală la circa 15.000 de euro. Doar că s-ar putea să fie doar prezentată, nu și vândută. În acest sens, Philippe Buros, vicepreședinte senior Renault și președinte al companiei pentru Europa, a explicat că abia în doi trei ani va fi un model Dacia electrificat. Și, eventual, produs în România.
„Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiţi să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de maşini full-electrice sau de hibride. Principalul argument de achiziţie pentru modelele Dacia este raportul calitate-preţ, iar o parte din această filosofie este că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere.”
Philippe Buros
Ce face Renault cu Dacia e să mizeze pe preț. Drept competitori, Buros a indicat Fiat sau Skoda, dar acestea sunt ceva mai scumpe decât Dacia. Despre mașina electrică el a dat și-un termen: doi sau trei ani, maximum.
Renault e cu un ochi pe inovație și cu altul pe poluare, mai ales pe Dacia
După cum a indicat Buros, există o problemă acum că grupul Renault trebuie să se conformeze noilor norme de poluare ale UE. Astfel, costul per mașină ar fi între 1000 – 1.500 de euro. Suma e ușor de absorbit la o mașină scumpă, dar nu și la Dacia, a cărei cea mai scumpă mașină e sub 20.000 de euro.
„Când maşina costă însă 8.000 – 9.000 de euro, vorbim de o creştere a preţului cu 10% sau mai mult decât atât. Aceasta este explicaţia întârzierilor de adoptare a tehnologiilor şi din acest motiv trebuie să aşteptăm cât mai mult posibil pentru a amortiza noile tehnologii.”
Philippe Buros
În acest sens, compania are deja o strategie: GPL. Primul Duster cu motor GPL va fi prezentat în ianuarie 2020.