Uber, gigantul din tech care continuă să meargă ”pe minus”: câți bani a pierdut
Uber este una dintre cele mai cunoscute companii la nivel global, dar modelul său de afaceri se pare că nu este unul foarte profitabil. Gigantul a continuat să piardă bani în 2019.
La fel ca toate celelalte companii de tech, în ultima săptămână, Uber a publicat rezultate financiare pe ultimul trimestru fiscal din 2019. Informațiile au fost făcute publice de către Nelson Chai, director financiar al gigantului din domeniul ride-sharing. În privința pronosticurilor pe 2020, Uber speră ca, cel târziu în ultimul trimestru al acestui an, să devină profitabilă. ”Am recunoscut volumul de muncă semnificativ rămas pentru atingerea acestei ținte, iar echipele noastre se concentrează pe executarea planului.”, a insistat Chai.
Tonul optimist al discursului a venit la scurt timp după confirmarea unor pierderi de 8,5 miliarde de dolari în 2019. Este însă important de reținut că acea valoare nu este neapărat foarte gravă, având în vedere că 4,6 miliarde de dolari au fost serviți acționarilor ca și compensare, după ce Uber a început să fie tranzacționată la bursă și a beneficiat de un IPO.
Criteriul cel mai bun pentru performanța Uber este numărul de curse și programări, iar acestea au crescut cu peste 30% comparativ cu 2018. În plus, încasările companiei au atins pragul foarte generos de 14,1 miliarde de dolari. Uber se așteaptă că încasările pe primul trimestru din acest an să fie foarte similare cu cele din aceeași perioadă din 2019.
Pe parcursul anului, dacă lucrurile merg conform planului, Chai este optimist că Uber se va bucura de profit. ”Dincolo de Q1, ne așteptăm la o îmbunătățire semnificativă în profitabilitate pe parcursul anului, inclusiv din partea Uber Eats. Recunoaștem că epoca creșterii cu orice costuri a apus.”, a confirmat oficialul companiei.
În final, modelul de business la Uber este unul foarte defectuos, cu probleme de legalitate în fiecare colț al mapamondului, inclusiv în România. Este aproape imposibil de estimat ce va rezerva viitorul legislativ în materie de ride sharing ca să fim la fel de optimiști precum directorii Uber.