Toți cei care au card și cont bancar sunt vizați: anunț deosebit de la BNR. Zeci de mii de români, afectați
Pe cât de ușor e să plătești online, sau cu cardul, pe atât de mare e pericolul, dacă nu ești atent. În acest sens, BNR a venit cu câteva statistici interesante.
Potrivit datelor de la Banca Națională a României, în primele șapte luni din 2020 au fost 12 incidente majore. Iar numărul utilizatorilor afectați a variat între 300 și 147.000 de clienți. BNR spune însă că băncile sunt asigurate pentru astfel de evenimente, așa că și banii tăi sunt. Dar asta nu înseamnă că, pe moment, nu pot fi probleme mari.
Imposibilitatea utilizării cardului la POS sau ATM și dublarea tranzacțiilor sau dispariția temporară a banilor din cont au fost incidente din 2020. Mai mult, specialiști în securitate cibernetică au avertizat frecvent că s-au înmulțit atacurile anul acesta.
Ce zice Banca Națională despre aceste incidente
BNR susține că monitorizează continuu respectarea de către prestatorii de servicii de plată a prevederilor legale în materie de plăți și servicii de plată, inclusiv a incidentelor intervenite la nivelul acestor entități, conform Economica. Prestatorii de servicii de plată au obligația legală de a raporta apariția unor incidente operaționale sau de securitate majore care afectează instrumentele de plată și serviciile de plată pe care aceștia le oferă clienților.
Odată primit raportul, BNR analizează respectarea prevederilor legale de către prestatorii de servicii de plată, inclusiv din perspectiva necesității aplicării unor măsuri pentru prevenirea unor situații similare.
„Menționăm că în decursul acestui an au fost raportate Băncii Naționale a României un număr de 12 incidente majore, toate acestea fiind de natură operațională. Numărul de utilizatori de servicii de plată afectati a variat între 300 și 147.000 (cel mai sever incident).”
BNR
Cazul dublării plăților cu cardul pentru o scurtă perioadă de timp la ING Bank sau Raiffeisen Bank și chiar Revolut este binecunoscut.
În ceea ce privește atacurile cibernetice, Economica susține că în cazul Raiffeisen Bank au existat câteva tentative de phishing, prin care hakerii reușeau să copieze pagina băncii pentru a induce în eroare unii clienți ai băncii.
La astfel de încercări de furt de bani trebuie să fii foarte atent. Infracțiunile cibernetice s-au înmulțit și pe fondul lucratului de acasă, dar și pentru că oamenii au plătit mai mult online și și-au verificat mai des conturile.