Tot ce trebuie să știi când mergi cu mașina la service ca să nu fii țepuit pe bani mulți

Tot ce trebuie să știi când mergi cu mașina la service ca să nu fii țepuit pe bani mulți

O mașină, indiferent de anii de vechime, ajunge în cele din urmă într-un service auto, fie pentru reviziile tehnice, fie pentru diverse reparații. E important, însă, să-ți știi drepturile în calitate de conducător al vehiculului respectiv în astfel de situații.

La un moment dat, inevitabil, vei ajunge cu mașina în service și ar fi bine să cunoști deja un loc în care să mai fi mers, tocmai pentru a te asigura că oamenii de acolo fac treabă bună. Dar dacă nu te afli într-o astfel de situație, atunci trebuie să te lași pe mâna celor din service.

Dar există câteva sfaturi de care trebuie să ții cont înainte de a-ți lăsa mașina acolo. Cel mai important e să te asiguri că service-ul funcționează legal și este autorizat de RAR. De asemenea, trebuie să știi în prealabil tarifele și să primești un deviz estimativ.

Tot ce trebuie să știi când mergi cu mașina la service

Specialiștii Infocons susțin că atunci când ajung cu o mașină în service, sunt câteva întrebări care le vin în cap multor șoferi: spre exemplu, timpul de remediere  este raportat la operațiunile efective realizate sau la timpul total cât mașînă este în service ? De asemenea, ora de manoperă este raportată la tipul de autoturism sau nu?

În acest context, există niște reguli care trebuie respectate:

• service-urile sunt obligate să afișeze prețurile cu TVA într-o manieră vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp/ ora tehnologică pentru reparațîi furnizate de producător);

• solicitați factură care trebuie să conțînă: dată și locul efectuării reparației, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologică, piesele de schimb utilizate (cantitate/preț), alte materiale de întreținere, consumabile utilizate (cantitate/preț), numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul);

• solicitați Notă de comandă (reparație) care trebuie să cuprindă natură exactă a reparațiilor, costul probabil al acestor intervențîi și durata imobilizării autovehiculului;

• Notă de comandă (reparație) semnată de cele două părți ajută la o eventuală contestare a facturii și va constitui dovadă în cazul în care sunt lucrări necorespunzătoare sau neefectuate;

• dacă autoturismul nu este restituit în termenul stabilit, puteți soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată cu confirmarea primirii.

• pentru piesele de schimb utilizate de service la reparație, din stocurile proprii, se acordă garanție. Specialiștii din service-uri au datoria să consilieze cliențîi asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.

• service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredințat. Dacă automobilul este furat sau deteriorat în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de societate.

• service-ul are obligația să va restituie piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt utilizate la reparație pe perioada garanției.

• service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spațiului de lucru, cu condiția că nicio neglijență să nu fie imputată victimei (clientului).

Sunt multe situații în care informare lipsește și atunci te trezești cu alte piese decât cele originale și un cost orar pentru manoperă care nu are legătură cu timpul efectiv al manoperei.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI