17 mart. 2020 | 14:23

De ce n-o să ai succes pe TikTok dacă ești urât sau sărac

ACTUALITATE
De ce n-o să ai succes pe TikTok dacă ești urât sau sărac

TikTok este una dintre cele mai populare platforme, mai ales în rândul tinerilor, însă pare că se ocupă și cu discriminarea.

Ca mai toate rețelele sociale, și platforma chineză are moderatori de conținut care monitorizează postările utilizatorilor. Numai că, potrivit unor informații recente, aceștia ar fi fost instruiți să nu promoveze postările utilizatorilor urâți sau săraci. Potrivit The Intercept, postările pe care trebuiau să le pună cât mai jos pe lista de recomandări ar fi fost cele care conțineau persoane cu „aspect facial urât” sau acele videoclipuri filmate în „mahalale” sau „case dărăpănate”.

Lucrurile au fost confirmate de un purtător de cuvânt al TikTok. Acesta menționează că aceste reguli au fost, într-adevăr, în vigoare. Totuși, motivul ar fi fost încercarea împiedicării bullying-ului pe platformă. Purtătorul de cuvânt menționează și că aceste politici interioare nu mai sunt folosite în prezent.

TikTok n-ar promova postările celor săraci și urâți

Până acum, existau informații potrivit cărora moderatorii ar fi „retrogradat” postările cu utilizatori din comunitatea LGBTQ sau ale celor cu dizabilități. De data aceasta, publicația The Intercept a obținut și mai multe informații și a aflat că, de fapt, situația este și mai serioasă.

Lucrurile funcționau destul de simplu: moderatorii TikTok erau instruiți să se uite după persoane cu aspect fizic neplăcut sau case sărăcăcioase. Concret, regulamentul îi obliga pe moderatori să respecte o listă care includea elemente precum „burtă de bere”, „prea multe riduri” sau „pereți crăpați” sau „decorațiuni nerespectabile”. Astfel, în cazul în care unul sau mai multe elemente se regăseau într-o anumită postare, moderatorii le micșorau artificial audiența prin prioritizarea altor recomandări.

Compania a anunțat recent lansarea unui Transparency Center care va permite experților din exterior să vadă cum funcționează moderarea de conținut pe platformă. De asemenea, TikTok nici nu va mai folosi moderatori chinezi pentru a monitoriza conținutul internațional.