Tesla mai are multe de învățat, iar acest raport oficial confirmă asta

Tesla mai are multe de învățat, iar acest raport oficial confirmă asta
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
11:01 12.02.2020

Se spune despre Tesla că o companie care a redesenat industria auto. Poate că așa e, dar nu înseamnă că n-are și producătorul american niște limitări.

Tesla e cunoscută pentru tehnologiile noi pe care le-a pus pe modelele sale. Mai mult, Elon Musk e cunoscut drept un vizionar care a reușit să ducă industria auto acolo unde și-a dorit. Adică spre modele electrice.

Numai că producătorul american are și câteva bile negre la activ. Una dintre ele, de-a dreptul tragică, datează din martie 2018, când un model Tesla aflat pe funcția Autopilot a ieșit de pe stradă și s-a izbit violent de un parapete în California. La volanul Model X se afla o persoană, care a decedat în urma impactului.

Acum, au venit cu rezultatele acelei anchete.

Funcția Autopilot de la Tesla, cu probleme

În accidentul fatal de pe autostrada din California a murit un bărbat în vârstă de 38 de ani, care lucra ca inginer la Apple. Acesta raportase problemele legate de funcția Autopilot înainte de accident. El se plânsese de faptul că mașina virează din senin și chiar a raportat acest lucru către Tesla.

Inginerii companiei conduse de Elon Musk, însă, nu s-au grăbit să remedieze problemele. Tesla a confirmat că funcția era activă în momentul tragicului accident, dar insistă că vina este a șoferului. Acesta ar fi fost atenționat de mai multe ori înainte de accident că trebuie să pună mâinile pe volan.

Constructorul american susține că accidentul s-a produs pentru că bărbatul a ignorat toate aceste avertismente și, mai mult, s-ar fi jucat pe telefon în timpul impactului.

Noile concluzii apar într-un raport al autorităților din domeniul siguranței transporturilor din SUA și au fost făcute publice abia acum. În raport se mai menționează un accident similar, petrecut în martie 2019, în care a fost implicată o Tesla Model 3. Și în acel caz s-a descoperit că șoferul nu avea mâinile pe volan.

Ce e cert însă este că sunt multe controverse legate de funcția Autopilot de la Tesla. Dincolo de explicațiile companiei, ar fi bine, poate, ca inginerii Tesla să se aplece mai mult asupra acestui subiect.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI