Tesla e aproape de o performanță uriașă care poate schimba definitiv industria auto

Tesla e aproape de o performanță uriașă care poate schimba definitiv industria auto

Tesla e un nume mare în industria auto, iar constructorul american a reușit să traseze direcția spre mașini electrice. Acum, e aproape de o altă performanță uriașă.

Tesla e văzut drept un constructor auto care inovează și care reușește să se mențină pe linia de plutire chiar și-n vremuri de criză. Elon Musk, de exemplu, șeful companiei a reușit să strângă o avere uriașă, care i-a crescut exponențial în aceste luni.

Numai că modelele producătorului sunt, în continuare, destul de scumpe. Nu-s accesibile pentru toată lumea. Prețurile mari sunt determinate, într-o mare proporție, de costul bateriei electrice. Costuri ce reprezintă cam 30% din totalul investiției de fabricație.

Dar acest lucru se poate schimba. Chinezii de la CATL, companie ce furnizează baterii pentru Tesla, anunță că va veni cu un nou tip de baterie care nu conține nici nichel, nici cobalt. Iar asta e o veste uriașă pentru industrie.

Tesla, aproape de a reinventa industria auto pe care o știi azi

De fapt, costul ridicat al bateriei cu care sunt echipate modelele electrice e dat fix de aceste două componente: cobalt și nichel. Iar noile baterii de la CATL au o densitate mare de energie și un cost mai redus, îmrpeună cu o viteză mare de încărcare. Adixă fix ce-și doresc producătorii.

Furnizor al Tesla, dar și al altor producători auto, CATL e aproape să reușească ceea ce n-au reușit alții care au investit pentru a reduce costul cu bateriile. IBM, spre exemplu, anunța că descoperise ceva similar: o tehnologie care nu presupune nici cobalt, nici nichel și care ar putea veni cu un cost mai mic, încărcare foarte rapidă, densitate mare de energie stocată și un nivel scăzut de risc de incendiu pentru baterii.

Doar că de atunci nu s-a mai auzit nimic. Furnizorul Tesla pare că a dat acum lovitura.

CATL furnizează baterii partenerilor de la Tesla, dar are parteneriate și cu Toyota, Honda sau Volkswagen și Daimler, cărora le livrează celule pentru bateriile pe care aceste companii le asamblează în propriile uzine. Chinezii dezvoltă în paralel și o tehnologie care să permită integrarea bateriilor în șasiul vehiculelor.

Ca să-ți faci o idee de ce sunt atât de costisitoare aceste materiale: o singură tonă de cobalt costă nu mai puțin de 25.000 de euro, iar utilizarea lui într-o baterie acoperă între 10 și 30% din prețul final.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI