Taximetriștii se războiesc din nou cu Uber: care-s nemulțumirile

Taximetriștii se războiesc din nou cu Uber: care-s nemulțumirile
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
13:20 12.02.2020

Legea care reglementează servicii precum Uber sau Bolt e deja în vigoare. Dar taximetriștii tot mai au niște motive de nemulțumire.

Anul trecut a fost marcat de protestele taximetriștilor împotriva unor servicii de ridesharing precum Uber sau Bolt. În București, taximetriștii și asociațiile de transportatori au ocupat, mai multe zile, Piața Victoriei și au cerut Guvernului să le reglementeze.

De fapt, ar fi vrut interzicerea lor, dar n-a fost așa de simplu. După mai multe luni tensionate, a apărut și o lege care reglementează serviciile de transport alternativ. Lucrurile păreau că au reintrat în normal, dar taximetriștii tot sunt nemulțumiți.

De data aceasta, a venit celor din Iași să iasă în stradă.

De ce protestează taximetriștii împotriva Uber

Peste 300 de mașini-taxi au blocat centrul orașului Iași. Aceștia susțin că, deși legea de reglementare e în vigoare, polițiștii nu-i controlează pe cei care fac transport alternativ. Actul normativ care reglementează acest lucru a intrat în vigoare pe 1 februarie.

„Dacă din 2015 până pe 1 februarie 20120 toate instituţiile statului spuneau că nu au un cadru legal să fie sancţionat acest transport alternativ, astăzi avem această Ordonanţă 49, articolul 21, care spune clar că activitatea de transport alternativ se face în condiţiile legii 38. Adică, orice persoană de transport, fie persoană independentă, AF, PF sau SRL trebuie să aibă la bordul maşinii aparat fiscal, casă de marcat fiscală. Ce înseamnă acest lucru? Că legiuitorul a recunoscut că din 2015 până acum cei care au făcut transport alternativ au făcut evaziune fiscală”, spune Mircea Manolache, preşedinte COTAR.

Taximetriștii ar vrea să-i recunoască în trafic pe șoferii care fac ridesharing

De fapt, taximetriștii vor ca cei care fac transport alternativ să aibă însemne clare atât în interiorul, cât şi pe exteriorul maşinii. Mai mult, vor să deţină atestate, autorizaţii, ca maşinile să fie omologate la un an, ITP-ul să fie făcut la 6 luni, şoferii să aibă carte de muncă şi casă de marcat.

Altfel, ar fi vorba de evaziune fiscală, în opinia taximetriștilor.

„Suntem nemulţumiţi pentru că în primul rând nu au aceleaşi cheltuieli ca şi noi, ne iau clienţii pentru că au serviciul ăsta şi tot ce e nou este căutat. Nu au casă de marcat, nu au carte de muncă. Eu sunt obligat să lucrez cu carte de muncă la 8 ore, aduc venit statului. În plus, sunt în jur de 1000 şi ceva de maşini care sunt din afara Iaşului, care îşi plătesc autorizaţiile şi maşinile sunt înmatriculate în alte judeţe şi practică transport în Iaşi, care ne blochează străzile, care ne poluează oraşul”, spune un șofer de taxi.

Până la 1 februarie, toate serviciile de transport alternativ au fost obligate să se autorizeze la Ministerul Transporturilor. Reprezentanții acestora susțineau că s-au luat toate avizele necesare pentru funcționare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI