19 oct. 2020 | 09:25

VIDEO Cealaltă industrie din comerțul online: cum vinzi fără să te preocupi de transport sau depozit

VIDEO ACTUALITATE

Pe lângă toate nuanțele care caracterizează comerțul online mai e una pe o care o vom vedea tot mai des în România: e-fulfillment. Am explorat recent subiect cu o vizită în depozitul celui mai nou serviciu care oferă așa ceva.

La început de toamnă, KLG Europe a anunțat lansarea pe piață din România conceptul unui ecosistem de business centrat pe e-commerce. Exponent pentru aceasta e Simplify, cel mai nou serviciu de e-fulfillment din țară. Propunerea, pentru antreprenori, e o soluție bazată pe integrarea tehnologiei și a fluxurilor operaționale, pentru a simplifica procesele interne ale unui magazin online.

KLG Europe se laudă cu peste un secol de experiență în logistică, de unde și încrederea că Simplify poate oferi mai mult decât alte servicii similare deja existente în România. Pe scurt, fiecare business poate beneficia de transport, depozitare, ambalare produse, logistica retururilor, dar și flexibilitate prin integrarea și optimizarea serviciilor de curierat deja existente.

Până la Black Friday mai sunt câteva săptămâni, dar în 2020 e mai clar ca niciodată: poți cumpăra online orice vrei. Dat fiind contextul din primăvară, cu starea de urgență, alimentele au devenit încă un lucru pe care românii au ajuns să-l comande online fără probleme. Ce vedem acum e înlocuirea și augmentarea comerțului clasic cu cel online, chiar și pentru produse necesare zi de zi.

În ceea ce privește infrastructura digitală, Simplify le oferă clienților și informații detaliate despre livrarea last mile către consumatorul final, prin intermediul Innoship – platformă care optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri și eficientizează costurile aferente serviciilor de curierat și crește performanța de livrare printr-o alocare dinamică a comenzilor către curieri.

Tot în această infrastructură e și easySales care vine în ajutorul antreprenorilor prin parteneriatele cu startup-urile de tehnologie și prin colaborarea cu majoritatea marketplace-urilor. Astfel, fiecare client poate avea acces direct la informații complete despre livrările efectuate prin serviciile de curierat, dar și la rapoarte în timp real. Mai mult decât atât, clienții magazinelor online au nevoie ca returul comenzilor să fie la fel de ușor precum a fost și comanda inițială, așa că platforma îmbunătățește și managementul comenzilor de retur.

În fine, în funcție de stocurile și volumele zilnice, fiecare business primește propriul spațiu în depozitele dedicate. Astfel când sunt primite comenzi în magazinele online, platforma preia automat comanda și începe pregătirea acesteia. Procesul de alegere și ambalare a produselor, dar și etichetarea și pregătirea acestora pentru livrare sunt realizate de către Simplify, care apoi le livrează clientului final.

În noiembrie, și în special pe 13 noiembrie și după, vom vedea cum arată comerțul online în România. Până atunci am explorat lumea noului serviciu de e-fulfillment.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele