Șeful Dacia dezvăluie ce se întâmplă în România: vorbim de peste 3 miliarde euro
Dacia încheie atât un an dificil, cât și unul plin. Înainte de 2021 a pus pe piață trei noi modele. Anul viitor va avea prima mașină electrică din portofoliu, ba chiar una care se vrea cea mai ieftină din piață. Șeful Automobile Dacia a oferit recent câteva detalii despre rolul companiei în România.
Christophe Dridi, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia, a vorbit recent despre miza pe care România trebuie să și-o seteze pe termen lung. El dă exemplul Renault. Compania a investit, în ultimele două decenii, peste 3 miliarde de euro în România. Dridi susține că țara noastră încă poate atrage investiții pentru a reduce importurile.
„Sunt multe investiţii atrase în România. Avem companii din Germania, din Franţa care investesc pe plan local. Multe companii sunt interesate de România deoarece este în UE. Există o dezvoltare. Industria auto este o bijuterie pentru România. Trebuie investit în continuare în învăţământul dual, în infrastructură şi trebuie redus importul de maşini rulate. Sunt multe ţări care acum caută reindustrializarea. În România trebuie să protejăm industria, să o facem mai profundă prin integrarea locală.”
Christophe Dridi
Merită amintit aici că, în afară de Dacia și Ford, marii producători auto au ocolit România. Când vine vorba de a atrage noi producători, toţi care au luat în calcul piaţa locală s-au reorientat către Ungaria sau Slovacia, conform ZF. Acestea sunt ţări unde deja există o infrastructură de transport bine dezvoltată, dar sunt şi în proximitatea marilor pieţe europene.
Planuri mari pentru Dacia în viitorul apropiat
Recent, Mihai Bordeanu, director de marketing pentru Dacia în cadrul Grupului Renault, a venit cu un anunț interesant despre companie.
Dacă până acum Dacia era destul de conservatoare, cu motoare pe benzină și diesel, din 2020 a trecut la un mix benzină și GPL, dar și la electrice cu Dacia Spring. Urmează modelele hibride. Bordeanu a spus că modelele noi care vor fi lansate din 2022 vor avea şi opţiunea unei motorizări hibride.
„Toate modelele noi lansate începând cu 2022 vor fi electrificate (adică vor fi și hibride – n.r.). […] Deocamdată, pentru lansarea generaţiei a treia de Sandero, costurile sunt încă destul de ridicate şi atunci am preferat să lansăm gama de motoare pe care aţi văzut-o, dar, cu siguranţă, hibridul e parte din planurile de viitor”, a explicat acesta.