Cum ar putea noul șef Renault să facă din Dacia o marcă și mai puternică

Cum ar putea noul șef Renault să facă din Dacia o marcă și mai puternică
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
09:50 30.01.2020

Luca de Meo este noul CEO de la Renault, omul așteptat să vină cu strategii profitabile inclusiv pentru Dacia. Provocările sunt, însă, extrem de mari.

Luca de Meo e omul ales de francezi să gândească strategia grupului auto pe următorii ani. Bătaie mare, însă, e chiar în 2020, așa că mandatul său, care începe în luna iulie, va fi unul plin de provocări de la început. De Meo vine de la Seat, dar marca aflată în portofoliul Volkswagen l-a solicitat prea puțin pentru ce urmează la constructorul francez, după cum susțin analiștii.

Prima și cea mai importantă dintre provocări e referitoare la alianța cu Nissan, una extrem de fragilă. Situația a devenit și mai tensionată după arestarea lui Carlos Ghosn și, deși ambele părți dau asigurări că totul e în regulă, în spatele ușilor închise e posibil să fie cu totul altceva.

Pe lângă păstrarea acestei alianțe, Renault trebuie să vină cu strategii competitive într-o perioadă extrem de grea pentru industria auto. Se face tranziția spre electrice și autonome și francezii nu dau semne că ar ține ritmul.

Ce e cel mai important, însă, pentru România e viitorul mărcii Dacia, parte din grupul Renault. Deciziile care se iau la vârf au un puternic ecou până la Mioveni.

Alianța Renault-Nissan scârțâie

Alianța numără deja peste 20 de ani de „viață”, dar gâfâie puternic în ultima perioadă. E adevărat că odată cu cooptarea celor de la Mitsubishi ar fi trebuit să se consolideze, dar apoi a venit arestarea lui Carlos Ghosn și totul a fost dat peste cap.

Ridicarea fostului șef al alianței direct de pe aeroportul din Tokyo, pentru presupuse fraude financiare, a fost văzută drept o încercare de a japonezilor de a-și strânge cu ușa partenerii francezi. Nu prea au reușit mare lucru, iar șefii celor doi constructori dau asigurări, la unison, că lucrurile merg bine. Realitatea s-ar putea să fie alta.

Renault și Nissan au fost printre primii constructori care au venit cu vehicule electrice pentru mass-market, adică accesibile pentru toată lumea. Chiar și așa, încă le lipsește o arhitectură comună în această zonă. Lucru care se vede într-o piață atât de competitivă. Renault riscă să rămână în spate pentru că, în afară de modelul Zoe, nu prea are cu ce să se bată.

În tot acest timp, rivali precum Peugeot, Opel și Volkswagen și-au diversificat gama de electrice. Industria auto are nevoie de consolidare. Dar Renault și Nissan sunt prinse în tensiuni interne.

Viitorul Dacia depinde de noul șef al Renault

E adevărat că ierarhiile sunt împărțite și constructorul auto de la Mioveni are propriul șef. Dar, pe mai departe, el dă socoteală tot la Paris. Iar pentru Dacia e de așteptat o direcție în zona modelelor electrice, direcție care întârzie să apară.

S-a spus că prima Dacie electrică vine în 2020. Se avansează acum un 2021. Nici măcar momentul în care modelul K-Ze, vândut pe piața din China, va fi adus în Europa sub brandul Dacia nu e cunoscut.

City K-ZE  are un motor electric de 45 de cai putere, iar la o viteză de 60 km/h se duce într-o autonomie de 350 de kilometri. Specialiștii estimează că prețul versiunii pentru Europa va fi cuprins între 11.000 și 15.000 de euro. Adică extrem de apropiat de prețul cu care s-ar vinde un model Dacia. Dar lucrurile nu-s clare în această direcție.

Pe partea de cifre, lucrurile nu arată prea bine pentru Renault. Rezultatele financiare vor fi anunțate la jumătatea lui februarie, dar veniturile francezilor pe trimestrul al treilea au scăzut cu 1,3%. De asemenea, vânzările grupului au fost mai mici cu 4,4%, mai ales din cauza faptului că modelele Nissan s-au vândut extrem de prost.

Anul 2020 va fi unul extrem de important. Cu implicații până la Mioveni.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI