Schimbarea de la Instagram care chiar ți-ar fi utilă: ce se întâmplă cu comentariile
Instagram a anunțat că va ascunde automat comentariile negative apărute la postări, măsură integrată într-o serie de actualizări pe care Facebook le are în plan pentru reducerea agresiunii și hărțuirii online.
Instagram a testat funcția în ultimele zile și a spus că va viza comentariile pe care utilizatorii le-au raportat ca fiind inadecvate în trecut.
Utilizatorii pot vedea comentariile ascunse dacă apasă pe butonul “Vizualizați comentariile ascunse”.
De asemenea, Instagram și-a modificat și funcția de postare comentarii, așa că la detectarea unui mesaj cu potențial jignitor, înainte ca acesta să fie postat, Instagram va afișa un mesaj de avertizare.
Mesajul pop-up anunță utilizatorii că, dacă postează un comentariu negativ, acesta va fi probabil ascuns și că Instagram poate lua decizia de a șterge contul utilizatorului, în urma unor investigații ulterioare.
“Consecințe potențiale jignitoare”
“Aceste noi avertismente permit oamenilor să-și ia un moment pentru a reflecta asupra cuvintelor lor, după ce sunt expuse consecințele potențiale ale postării comentariului lor”, a spus Instagram în anunțul său.
“De la lansarea avertismentului pentru comentarii, am observat că dacă le amintești oamenilor de consecințele agresiunii pe Instagram și dacă furnizezi feedback în timp real pe măsură ce scriu comentariul, poți schimba comportamentul online”.
Instagram nu a oferit informații despre ce fel de comentarii sau ce limbi vor fi vizate de eliminarea de pe platformă. Platforma șterge automat postările și comentariile pornografice, care încurajează crima organizată sau amenințările fizice.
Politica Twitter este de a elimina postările care “doresc sau instigă la moarte, vătămări corporale grave sau boli fatale împotriva oricui”.
În timp ce Instagram speră să reducă la minimum comentariile neadecvate, Facebook a fost criticat anul acesta pentru modul în care gestionează discursurile de ură.
Diverse grupuri pentru drepturile civile au declarat în iulie că Facebook nu a făcut suficient pentru a interzice sau șterge postările despre dezinformarea legată de alegeri, vaccinare, supremația albă sau teoriile violente ale conspirației.
Un grup de douăzeci de procurori generali de stat au cerut, de asemenea, ca Facebook să facă mai mult pentru a combate discursul de ură. Astfel de îngrijorări au determinat companii importante precum Adidas, Coca-Cola și Starbucks să boicoteze gigantul social media.
Facebook a declarat în august că investește miliarde de dolari pentru a elimina discursul de ură de pe platforma sa și a șters mai mult de 22 de milioane de postări negative sau dăunătoare.