23 sept. 2020 | 18:24

S-a întors roata: opțiunea pe care Spotify o copiază de la Instagram

ACTUALITATE
S-a întors roata: opțiunea pe care Spotify o copiază de la Instagram

Când vine vorba de interacțiune, cel mai simplu să obții așa ceva e prin sondaje. Și în direcția asta merge și Spotify cu o opțiune nouă.

Opțiunea dezvoltată de Spotify e însă un pic mai dezvoltată decât ce-a făcut Instagram cu sondajele. Respondenții și gazdele pot vedea rezultatele sondajului în timp real, deși, spre deosebire de Instagram, răspunsurile sunt anonime, așa că rezultatele vor putea fi vizualizate doar în urma votului.

Compania testează funcția cu anumite show-uri exclusive și originale marca Spotify, inclusiv The Rewatchables și Crime Countdown. O parte dintre ascultători vor vedea sondajele pe aplicația lor iOS sau Android la început, urmând ca toți să aibă acces când va fi lansată oficial.

Nu este clar dacă Spotify va oferi funcția pentru toate podcasturile, în afara celor pe care le controlează direct. Sondajele vor putea fi găsite în partea de jos a paginii episodului unei emisiuni sau pe pagina în redare a episodului.

Care e scopul acestor sondaje introduse de Spotify?

spotify

În timp ce, în general, tendința utilizatorilor este să evite interacțiunea, mai ales cu platforme de streaming, Spotify încearcă acum să testeze întocmai această tendință. Aceasta este a doua funcție interactivă pe care Spotify a testat-o anul acesta. În iunie, a început testarea anunțurilor interactive care nu necesită ca ascultătorii să-și amintească codurile promoționale.

În timp ce, în acel caz, funcția rezolva o problemă legitimă pentru ascultători și gazde, sondajele par mai degrabă un test al disponibilității oamenilor de a interacționa cu aplicația, cu show-ul în timp ce ascultă.

Dacă o fac, asta ar putea însemna posibilități nesfârșite pentru Spotify de a oferi gazdelor spațiu de interacțiune cu ascultătorii lor. Astfel, ar putea fi facilitat accesul gazdelor de podcast la mai multe feedback-uri fără a fi nevoie să le solicite prin mail sau alte metode. Dar și să creeze senzația unui conținut cât de cât interacțiv.

Funcția ar servi drept mijloc de dezvoltare a segmentului social și de audiență a podcasturilor direct din aplicația Spotify, ceea ce ar putea fi esențial pentru a încuraja realizatorii să utilizeze Spotify.