S-a dat alarma la Dacia: așa ceva nu s-a mai întâmplat de ani buni

S-a dat alarma la Dacia: așa ceva nu s-a mai întâmplat de ani buni

După dificultățile cu care a trebuit să se confrunte ca urmare a legislației europene privind emisiile în atmosferă, Dacia a avut un debut complicat în 2020, la care s-au adăugat și problemele legate de blocajele și situația generală provocată de coronavirus. După șapte luni, Dacia a înregistrat o scădere de 42% a producției.

Producătorul român de automobile Dacia a înmatriculat în primele șapte luni din acest an 210.505 unități, după cum reiese din datele colectate din cele 27 de state ale UE. Volumul Dacia este cu 42% mai mic decât cel înregistrat anul trecut, respectiv 362.913 vehicule, ceea ce înseamnă că Dacia a avut cu 152.000 mai puțini clienți.

În comparație cu anul trecut, pierderea Dacia reprezintă aproximativ 1,5 miliarde de euro la capitolul venituri, conform datelor profit.ro.

Ce modele s-au vândut în 2020?

Analiza pe modele arată că Duster și Lodgy au înregistrat cel mai mare declin, peste 44%, comparativ cu cifrele din 2019, însă în volume, pierderea înregistrată de Duster și de Sandero (-39%) este cea mai mare. Producția a fost cu circa 60.000 de unități Duster și peste 50.000 de Sandero mai mică.

Dacia Logan a avut rezultate cu aproximativ 17.000 de unități în minus, iar Dokker, cu 10.000.

Scăderea utilitarei Dokker a fost cea mai mică, cu un procent de 36,5%, cea mai apropiată de media pieței europene. După șapte luni, Sandero este pe poziția 13, în Europa, iar Duster pe 16.

UE a înregistrat 1,27 milioane de autoturisme, cu 3,8% mai puține decât în iulie 2019, iar după cele șapte luni volumul pieței a urcat la 6,3 milioane, cu 34,6% mai mic decât anul precedent. Cele mai vândute mașini în acest an sunt Volkswagen Golf, Renault Clio și Peugeot 208.

Dacia a reușit să-și revină în ultimele luni, însă rezultatul nu poate recupera pierderile. Producătorul român a raportat cu 13,1% mai puține autovehicule înmatriculate, ceea ce înseamnă 45.498 unități în iulie 2020, față de 52.384 în iulie 2019.

Cele mai vândute vehicule Dacia s-au clasat pe locurile 11 – Dacia Sandero și 15 – Dacia Duster, cu 19.087 unități (-8,2%) și, respectiv, 16.457 (-5,8%).

În aceste condiții și cota de piață a mărcii Dacia a fost afectată, în ultimele luni înregistrând un declin considerabil. În iulie, Dacia a scăzut la 3,6% din totalul pieței europene de autoturisme, comparativ cu 4% în iulie 2019. Cifra pe întreg anul 2020 a scăzut cu 0,4 puncte procentuale, ajungând la 3,3%.

Asta înseamnă că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia a fost mai mare decât cel al competitorilor.

Șansele de a recupera din pierderi ar putea apărea din această toamnă, când vor fi lansate noile generații ale Sandero și Logan și, ulterior, cea a utilitarei Dokker. De asemenea, anul viitor ar putea fi unul profitabil pentru Dacia, care ar urma să lanseze un nou SUV, precum și un model de autovehicul electric Spring.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: