România este în top la nivel european: clasamentul surpriză în care intră țara noastră
Am observat cu toții valurile de biciclete care au luat cu asalt Bucureștiul. Dar poate nu ne-am imaginat că România a făcut mari progrese în această privință.
Uniunea Europeană a produs peste 11,4 milioane de biciclete în decursul anului trecut. Cifrele arată o creștere cu 5% față de anul 2018 și cu 10% față de 2014.
În total, UE a produs 13,7 milioane de biciclete în 2015, cu 17% mai mare decât numărul produs în 2019. România se plasează, alături de Bulgaria, în top 10 producători de biciclete din UE, după Franţa (0,55 milioane de biciclete), ambele cu o producție de 0,52 milioane de biciclete, arată datele Eurostat.
Cum stăm cu exporturile?
Statele membre ale UE au exportat aproape un milion de biciclete, în valoare totală de 368 milioane euro, către țări din afara UE în 2019. Față de 2012, numărul prezintă o creștere de 24% a exporturilor.
Cu toate acestea, în aceeași perioadă, statele membre ale UE au importat peste 5 milioane de biciclete, în valoare de 942 milioane euro, din țări din afara UE. Față de 2012, numărul a scăzut cu 12%.
În cazul bicicletelor electrice, în 2019, UE a exportat 191.900 de produse în valoare de 272 milioane euro. Mijloacele de transport electrice includ biciclete cu asistență la pedală și un motor electric auxiliar cu o putere nominală mai mică de 250W.
Între timp, UE a importat 703.900 de biciclete electrice, în valoare de 594 milioane euro.
Într-o comparație cu anul 2012, numărul bicicletelor electrice exportate a fost de aproape 12 ori mai mare în 2019, iar importurile de biciclete electrice s-au dublat.
Cui vindem și de la cine cumpărăm?
Principala destinație a bicicletelor produse în UE în 2019 a fost Marea Britanie (36% din totalul exporturilor), urmată de Elveția (18%), Turcia (6%), Uzbekistan și Norvegia (ambele 4%).
În cazul bicicletelor electrice, Elveția și Regatul Unit au fost principalele destinații pentru exporturile UE (33% și 29% din totalul exporturilor extra-UE de biciclete electrice), urmate de Norvegia (15%) și Statele Unite (13%).
Dacă ne uităm la statele de la care cumpărăm, în 2019, importurile de biciclete din țări din afara UE proveneau în principal din Cambodgia (24% din totalul importurilor), Taiwan (15%) și China (14%), urmate de Filipine (9%), Bangladesh și Sri Lanka (ambele 7%).
Importurile de biciclete electrice în UE provin în principal din Taiwan (52% din totalul importurilor de biciclete electrice extra-UE), Vietnam (21%), China (13%) și Elveția (6%).